Mijn haflinger hoest weer erg

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

selma07

Mijn haflinger hoest weer erg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 10:49

Sinds een paar dagen hoest mijn haflingermerrie van 10 jaar weer heel erg.
Ze laat zelfs af en toe slijm los en of dat uit haar mond of neus komt weet ik niet.

Ze heeft 4 weken geleden longontsteking gehad is behandeld met 2x anti-biotica
Heeft vorige week het hele gebit laten behandelen door tandarts van dierenkliniek.

In april dit jaar 2008 heeft ze ook gehoest toen heeft ze een kuur Ventipulmin gehad, dat hielp bij haar niks
en daarna had ze een kuur Sputolysin gekregen, die hielp wel goed, daarna was het hoesten ook bijna over.

Nu heb ik weer een potje Sputolysin gekocht en ben ik er sinds 1 dag weer mee begonnen.
Vind het zo zielig voor haar, want ze kijkt ook zo zielig.

Weten jullie of hebben jullie hier ook ervaringen mee laat het me dan weten.

Groetjes Ivonne

bobomelo

Re: Mijn haflinger hoest weer erg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:52

klinkt niet fijn!
als je de haflinger hooi geeft, zou ik daar persoonlijk zelf gelijk mee stoppen! ik zou over gaan op hooi in baal(kuil), is stofvrij...

mijn pony heeft longemfyseem en heeft wel 10 potten ventipulmin versleten.....nu staat ze sinds 2 jaar op kuil, geen pot ventipulmin meer aangeraakt!

en ik zou een bezoekje aan de DA doen!

succes ermee!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:18

Zoveel mogelijk frisse lucht, nat hooi of kuilgras en geen stro in haar stal maar vlas of aubiose.
Dat zijn maatregelen die je makkelijk zelf kunt nemen, maar het blijft heel lastig hoor een hoestend paard.
Sinds mijn paard niet meer in stal staat maar een uitloopstal met paddock heeft, als de rest op stal staat, heeft hij geen last meer.
Succes.

selma07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 21:57

bobomelo schreef:
klinkt niet fijn!
als je de haflinger hooi geeft, zou ik daar persoonlijk zelf gelijk mee stoppen! ik zou over gaan op hooi in baal(kuil), is stofvrij...

mijn pony heeft longemfyseem en heeft wel 10 potten ventipulmin versleten.....nu staat ze sinds 2 jaar op kuil, geen pot ventipulmin meer aangeraakt!

en ik zou een bezoekje aan de DA doen!

succes ermee!

Ze krijgt ook voordroog kuil voer, en ja geen stro in de stal klopt, ze staat wel in een buitenstal daar heeft ze genoeg frisse lucht, de kuur is morgen voorbij ze ziet er al weer aardig beter uit en hoest minder erg
de snottebellen zijn ook bijna weg

thanx voor de reacties