Mijn pony is dus niet dik te krijgen.. Je zou denken; handig! Maar hij wordt té dun. (dat heeft hij elke winter). Gelukkig kun je deze winter z'n ribben eindelijk een keer niet zien, maar er mag van mij nog wel een laagje vet bij. We zijn van stal verhuisd zodat hij in de winter ook de wei op kan, en hij wordt ook op de wei bijgevoerd met kuilgras.
Verder krijgt hij dit voer:
- 's ochtends 3/4 basis sportbrok + appel, wortel en banaan
- 's avonds 3/4 basis sportbrok + 2 wortels
Hij krijgt na arbeid speciale dik maak slobber, dat je met heet water moet mengen, daardoor zetten de pitjes uit en werkt dus dikmakend. Hier krijgt hij dus elke dag een kilo van.
Maar doordat hij zo dun is is de bespiering ook moeilijk om er in de winter in te houden, zijn kont is wel goed bespierd. Je ziet aan de achterkant echt 2 dikke spierbundels zeg maar

Maar zijn hals gaat 's winters echt invallen.
Hoe kan ik dit nou het beste oplossen in de trainingen?
Ik rijd al lang en laag los, hij loopt dan super ontspannen, neusje mooi naar voor en heb niks in m'n handen. Daarna pak ik hem op en rijden we alle oefeningen t/m de M. Daarna vaak even stappen en dan kijken we nog wat we doen. De ene keer is dat een paar rondjes racen door de bak, de andere keer uitstappen in het bos en weer een andere keer pakken we wat Z oefeningen erachter aan.
Probleem zit hem volgens mij niet in het rijden? Maar het apparte is dat zijn nekbespiering zo afneemt in de winter. En heb niet het idee dat ik elke winter anders rijd?
Ik rijd ook gewoon punten op wedstrijd...
En hij staat idd onder een dikke deken!
Dagelijks in de stapmolen zetten of zelf ermee stappen, veel zijgangen en rijden enzo. Dan zou het toch moeten lukken.