Ik zit met een vraag/ probleem en zou het op prijs stellen om eens verschillende meningen te horen. Zelf heb ik ook wel mijn ideeën, maar andere meningen zijn meer dan welkom.
Allereerst een beetje achtergrond informatie.
Mijn quarter van 6 galoppeert als hij aan de longeerlijn loopt vrijwel nooit normaal. Toen ik begon met beleren was hij altijd aan het klooien met de galop en schoof ik het op het feit dat hij achter nog niet sterk genoeg was. Hij galoppeerde destijd achter net als een haas, dus twee benen naast elkaar en afzetten maar.
Inmiddels is hij ouder en sterker en doet hij de galop onder het zadel eigenlijk erg braaf, maar aan de longeerlijn blijft dit een probleem. Of hij springt continue om achter of blijft overkruist zitten of gaat weer hippen als een haas. Er zit niet een vast patroon in en het is ook aan beide kanten hetzelfde. Los in de bak doet hij het ook, dus het is niet zo dat hij het alleen op een "kleine" volte doet. Ik probeer al in de galop mee te lopen, zodat ik het zo makkelijke mogelijk voor hem maak.
Hij is al eens door een fysiotherapeut nagekeken en die kon toen niets vinden. Hij is ook niet gevoelig op zijn rug of andere spieren. Het probleem doet zich ook echt alleen voor aan de longe of los in de bak. In het land en onder het zadel gaat het wel goed.
Nu mijn vraag, denken jullie op basis van wat ik hierboven beschreven heb dat er mogelijk:
- medisch probleem zit
- hij toch nog sterker moet worden
- of toch iets heel anders
Hopelijk is er iemand die het herkent of anderzinds een advies heeft, het weer is tenslotte nu weer slechter en daardoor moet ik meer longeren. Dat vindt hij overigens wel leuk.