DA loopt weg bij pony met koliek..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ambiiee

DA loopt weg bij pony met koliek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 16:11

Het is nu toch al een tijdje geleden, maar wil dit nog graag met jullie delen..

Ik heb de veearts gebeld om de paarden te laten enten.. Ook met de vraag of ze de tanden wilde controleren bij een pony van vriendin.. Ze kwam heeft de paarden geent (veel pijn en moeite). Ze heeft toen de tandenklem gepakt, en heeft zonder verdoving hem erop gezet.. Het was de eerste keer dat de pony zoon ding om had, en raakte vrijwel in paniek.. Pony draait, ze word boos, geeft m op zijn donder (vraag ook niet hoe..) en pony komt omhoog.. "Ik stop hiermee, de pony is levensgevaarlijk!!" Prima, gestopt en ze is weggegaan..

Paar weken later heeft de zelfde pony last van hoest, het stopte niet en was vrij erg dus veearts gebeld en zij kwam.. Ze pakt dr spullen loopt bij de pony in dr box, pony raakt in paniek.. Waardoor ze begint te schreeuwen tegen de pony.. Tijdens het schreeuwen, probeerd ze de pony in een injectie te geven, wat tot 20 keer aan toe mis is gegaan.. Nou snap ik best dat een veearts niet altijd goed prikt, kan gebeuren..Maar de pony raakte als maar meer in paniek, en meer.. Toen zat de injectie eindelijk en ze is weer weg gegaan..

Weer een paar weken later, heeft de pony last van koliek. Ik hoorde het van een ander meisje op stal, en ben toen als een gek naar stal toe gegaan, ondertussen probeerde ik de eigenaresse te bereiken maar die nam niet op.. Dus aangekomen eindelijk te bereiken gekregen, enn ik heb de veearts gebeld.. Eigenaresse was er, ik was er en dat andere meisje van stal.. Toen kwam de DA weer aan, en vroeg of wij de pony even uit stal wouden halen ivm licht... Prima, zij haalt de pony uit stal, en ze probeert de pony weer een injectie te geven.. Voordat ze dat doet, tijdens dat ze m klaar maakt, zegt dat meisje van stal; "Nou als Lot zich nou wel laat prikken dan is ze wel goed ziek!" Dit bedoelde ze niet kwaad, of tegenover de veearts maar meer in het algemeen..

De DA legt dr spullen neer, en begint toch te schreeuwen?! Nou dit normaal hoor! Waarop dat meisje van stal gewoon dingen terugzegd van, ik bedoel het niet tegenover jou, ga verder met je werk! Niet zo gezegd,maar gewoon op een vriendelijke manier. Ze gaat toch door het lint, begint dat meisje uit te schelden ( naja meisje, vrouw van 29, hihi), pakt dr spullen en gaat weg.. dus wij hadden zoiets van HUH?! dus na 2 sec komtze weer terug, vraagt aan de eigenaresse van de pony, heb jij ook wat op mij aan te merken dat ik het niet goed doe? Waarop zij antwoord, nou de vorige keer met prikken en met dat schreeuwen is het ook niet echt goed gegaan, maar verder niets! Ik bel jou gewoon omdat mijn pony ziek is en dan krijg ik dit.. Waarop de DA weer door het lint gaat, en dit keer van het terrein af rijd.. Eigenaresse in paniek, en andere veearts gebeld, die kwam gelijk en die was bezig, toen kwam er in eens, dat de DA klaar was, de andere collega van de kliniek. Lukt het allemaal? We hebben toen ons verhaal ook gedaan, waarop allebei de dierenartsen hetr eens waren over de manier van handelen..

Ze heeft nog meer klanten naar behandeld, en is ontslagen nu bij *** Ik vind het gewoon zonde van de praktijk, want de 2 eigenaren zijn wel hele goeie dierenartsen. Wij stonden eigenlijk vlak naast de kliniek, en die praktgijk kwam ook altijd voor de koeien op stal.. Nou ik heb mooi mn oude veearts weer, vind het wel goed.. Daar is het nog nooit bij fout gegaan!

Paar dagen later, komt een vrouwtje wat ook bij ons op stal staat (was bij de keer van het hoesten), en begint de DA midden in de SUPERMARKT... Gewoon te vloeken en te tieren tegen dr..

Nou dat was het verhaal, bedankt voor het lezen.. Moest het toch nog even aan jullie kwijt, mischien dat mensenhier in de regio ook een vervelende ervaring met haar hebben.

Groetjes Amber

P.S. Er is een melding van gemaakt bij de tuchtraad, omdat er meerdere klachten binnen kwamen is ze ontslagen bij de praktijk als dierenarts.

EDIT: naam weggehaald..
Laatst bijgewerkt door Katja op 24-11-08 18:39, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam kliniek verwijderd

Billy

Re: DA loopt weg bij pony met koliek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:14

Waarom blijf je die dierenarts bellen?
DAt vind ik sowieso al idioot. Bel dan een andere....Ik heb trouwens getemd, vind het niet netjes om de naam van de betreffende da te vermelden. Lijkt op laster..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:16

Billy schreef:
DAt vind ik sowieso al idioot. Bel dan een andere....Ik heb trouwens getemd, vind het niet netjes om de naam van de betreffende da te vermelden. Lijkt op laster..

Precies dezelfde gedachte hier... OF je bent heel hardleers, OF het viel de eerdere keren wel mee.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:18

Billy ze hebben die praktijk gebelt (zoals ik 't lees) en is zij op komen dagen... alle keren blijkbaar om dan even te gaan lopen zeggen bel dan 'n anderen vind ik ook ff kort door de bocht..
ze hebben uit eindelijk 'n andere kunnen bellen..

maar mijn god, gelukkig dat 't toch nog goed gegaan is..
sommige schieten nog al snel uit de slof maar dit doet 't 'm toch hoor Bloos!
had ze 'n ander beroep moeten leren als ze niet tegen kritiek kan...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:20

Als ik een da nodig eb, bel ik de praktijk en vraag naar de da van mijn voorkeur, is er een die ik er absoluut niet bij wil hebben, vertel ik ze dat ook...
Simpel hoor. Vind het een beetje zwak om zo'n topic te openen, maar niet zelf je mond open te durven trekken....

FelxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:22

Maar goed dat ze is ontslagen! Niet normaal, bij een zieke pony weglopen vanwege een ruzietje met de baan DA. Ik ken haar niet, nog nooit van gehoord. Hoor ik er wel nog iets van; zal ik het hier plaatsen! Schreeuwen tegen een pony die in paniek is tijdens een injectie. Dat is niet normaal nee. Gelukkig kan ik haar niet meer per ongeluk bij mijn pony zien. Heel erg bedankt voor deze ''waarschuwing'' want ik wens het allerbeste voor mijn paarden en niet zo'n mens.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:22

wij hebben hier, als wij 'n DA bellen er ene langs komt die dat moment 't dichst bij is.. kijk natuurlijk kunje vragen naar DA naar "keuze" maar als je pony of paard "staat te springen" van de pijn, boeit me dat moment niet welke komt.. ok als je dan ziet dat 't dezelfde is waar je toen ook al problemen mee hebt gehad, tja dan of toch laten doen, of bellen naar de praktijk of 'n ander snel kan langs komen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:23

Ze probeert mensen gewoon te waarschuwen en dat mag ook best als die arts voor de tuchtraad moet verschijnen!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:24

Ja, en als ze vrijgesproken wordt=
Heeft er toch iemand op bokt een flinke berg ellende op dr hals gegooid...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:26

ik schrik hier wel van, het is ook mijn da praktijk en ik vraag me af of ze hier wel eens bij mij geweest is, ik heb met alle da's daar goede ervaringen.
TS, ik denk dat je voortaan eerder aan de bel moet trekken als dingen niet gaan zoals je dat wilt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:26

Ze zal niet zomaar voor de tuchtraad moeten verschijnen. Daar wordt eerst echt wel flink over nagedacht.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:27

Quellian schreef:
Billy schreef:

Precies dezelfde gedachte hier... OF je bent heel hardleers, OF het viel de eerdere keren wel mee.

Ik denk niet dat het wel mee viel want de betreffende DA is ontslagen. En je wordt echt niet zomaar ontslagen.

scoopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:27

Zo de horen heeft die mevrouw gewoon een boel emotionele problemen en kan ze daardoor haar werk niet meer aan. Iemand die goed in zn vel zit en sn werk graag doet staat heus niet zo tegen klanten te schreeuwen.
Die dame is flink overspannen en heeft rust nodig zo te horen.

Ze heeft de pony niks misdaan, dus laat de hele zaak nou maar bekoelen en haal haar naam van bokt. Ik ken haar niet maar krijg zo de indruk dat ze al problemen genoeg heeft zonder dit erbij.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:31

ManonR_ schreef:
Ze probeert mensen gewoon te waarschuwen en dat mag ook best als die arts voor de tuchtraad moet verschijnen!!

melding gemaakt bij de tuchtraad, niet gezegd dat ze er werkelijk moet verschijnen... niet te voorbarig conclusies trekken dus!
Ik vind het ook niet helemaal netjes om het hier zo te vertellen maar wel begrijpelijk. Wat ik echter niet begrijp, is waarom je zo'n persoon niet de 1e keer al op haar gedrag hebt aangesproken. Als het gedrag/handelingen van iemand die ik inhuur me niet bevallen, reken maar dat deze persoon dat hoort.
Voorkeur uitspreken bij het maken van de afspraak kan altijd, doe ik zelf ook.
Verder horen we het verhaal nu slechts van 1 kant en de waarheid ligt altijd in het midden... neemt niet weg dit soort gedrag uiteraard niet acceptabel is! En dat is erg zacht gezegd maar nogmaals, we kennen het verhaal van de andere kant niet. Wie weet is ze inderdaad overspannen o.i.d. Naam weghalen lijkt mij ook erg verstandig, kan je evt per pb uitwisselen indien nodig!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:33

En ze is ontslagen...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:33

ik tem even, hoe vervelend het verhaal ook is mag je volgens mij geen naam noemen op bokt, juist omdat ze voor een tucht comissie moet komen moet je dit soort dingen niet doen, kan n.l. heel goed tegen je gebruikt worden!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:34

Ik hoop dat jullie in de toekomst geen problemen meer hebben met een dierenarts.
Het is natuurlijk mensenwerk en je hebt nog altijd met een levend dier te maken. Kan me voorstellen dat niet elk paard even vriendelijk is naar elke dierenarts. Echter keur ik haar reactie richting paard en jullie zeker niet goed. Hopenlijk zal dit paard zijn/haar trauma snel te boven komen en in de toekomst niet bang zijn voor een dierenarts. Ik geef wel het advies om dit vooraf bij het maken van een afspraak door te geven dat dit dier er niet makkelijk mee is zodat ze hier rekening mee kunnen houden en misschien wat extra tijd vrijmaken.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:34

ik heb ook al getemt dit wordt weer een typische bokttopic die uit de hand gaat lopen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:35

scoopje schreef:
Zo de horen heeft die mevrouw gewoon een boel emotionele problemen en kan ze daardoor haar werk niet meer aan. Iemand die goed in zn vel zit en sn werk graag doet staat heus niet zo tegen klanten te schreeuwen.
Die dame is flink overspannen en heeft rust nodig zo te horen.

Ze heeft de pony niks misdaan, dus laat de hele zaak nou maar bekoelen en haal haar naam van bokt. Ik ken haar niet maar krijg zo de indruk dat ze al problemen genoeg heeft zonder dit erbij.

nu vooronderstel je dat ze overspannen is en emotionel problemen heeft, ook dat hoeft niet zo te zijn, misschien heeft ze een niet zo makkelijk karakter of een slechte dag gehad, net als de reden van haar ontslag, het is misschien voor de hand liggend maar het blijft speculeren.
Dit blijven lastige dingen, Ts probeert ons te waarschuwen en aan de andere kant denk ik dat de dierenartsenpraktijk er ook niet blij mee is dat dit hier zo op bokt staat evenals de betreffende da.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:37

ManonR_ schreef:
En ze is ontslagen...

en naar de reden daarvan kan je alleen maar raden... die weten we niet dus het is niet netjes hierover te gaan speculeren.
Zou leuk zijn als jij een keer word ontslagen en mensen gaan gelijk roddelen over dat je wel slecht zal zijn etc. Niet echt prettig!
Laat de officiele instanties dit afhandelen, je klachten kan je kwijt bij de tuchtraad of desnoods een advocaat.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 16:38

Ze werkte net op de prakijk, en wil dit verhaal met jullie delen, ik zal haar naam verwijderen. Nogmaals, voorheen kreeg ik andere mensen, en wij hebben de keus niet aan voorkeur veearts, zeker niet in een spoedgeval.. Waarom een melding bij de tuchtraad? omdat meer mensen hier in de regio problemen met haar hebben gehad. Voorheen hebbenwij nooit problemen gehad bij de kliniek. Ik bel voor de eigenaresse, en met de kliniek is verder niets mis mee. Alleen met haar hebben wij de nodige problemen gehad. Ze is ook niet in 1x ontslagen, het verhaal is ook bijna een jaar oud.. Ik zit er nu aan te denken, en wou dit gewoon met jullie delen.. Het heeft voor mij niets te maken met hardleers, meer omdat wij nooit nare ervaring hadden met de kliniek.. Dat zij wegliep, is voor ons gewoon de druppel geweest..

groetjes

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 16:43

Nogmaals, ik heb niets tegen de kliniek zelf.. De andere doen hun werk prima, daar heb ik niets optegen. Ik moet er wel even bijmelden, dat ik gehoord heb van een stalmaat dat ze is ontslagen.
Wij hebben er een MELDING van gemaakt bij de tuchtraad, maar er kwamen meerdere klachten binnen bij de kliniek zelf.. Verder is de klniek een prima kliniek.. alleen wij hebben de ervaring gewoon met haar, en dat wil ik gewoon kwijt..

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:45

Ambiiee schreef:
Ze heeft toen de tandenklem gepakt, en heeft zonder verdoving hem erop gezet..

Ik vraag me af of het hele verhaal niet lichtelijk overdreven is en er nu gewoon met modder gesmeten wordt naar de betreffende dierenarts.

Ik heb nog nooit gezien dat een paard verdoofd dient te worden om een tandenklem te kunnen plaatsen.
Mijn paarden worden allemaal zonder verdoving door de tandarts behandeld.

Ik kan me indenken dat het paard het vreemd vind de eerste keer, en paniekerig reageerd, maar vind dat nog steeds geen reden om hem eerst te verdoven.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 16:47

De veearts die ik nu heb, verdoofd ALTIJD.. Met tanden controleren, en dat om dit soort dingen te voorkomen, dat is per kliniek verschillend..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:50

Alsof dat goed is voor je paard, voor elk wissewasje verdoven.....
Vraag me nog steeds af wat voor jou de reden is om die da na een jaar toch ineens aan de schandpaal te nagelen?
Als je dat gelijk doet kan ik me het voorstellen, maar na een jaar, weg bij de praktijk, je hebt je klacht al neergelegd bij de tuchtraad...wat is voor jou nu de toegevoegde waarde van dit topic?