Sand clear niet willen eten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jen

Sand clear niet willen eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 12:05

Ik heb van de week een kuur sand clear gekocht bij de ruiterzaak aangezien mijn ponys altijd op de wei staan en waarschijnlijk aardig wat zand binnen krijgen. Baat het niet dan schaad het niet leek mij. Alleen halen ze beide hun neus ervoor op, ze hebben een paar hapjes gegeten door de brokken maar de rest laten ze staan. Heb er appeltjes doorgedaan en wat nat gemaakt maar ze willen het echt niet. Wie heeft er een tip (heb al wat rondgezocht op bokt maar kon er niet echt een topic over vinden) zodat ze het wel gaan eten. Ik zat te denken om wat potten appelmoes te kopen en die poeder hierdoor te mengen in de hoop dat ze het dan wel eten. Zijn er nog andere ideeen?

Animal_ABC

Re: Sand clear niet willen eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:07

Appelmoes! Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:08

Appel met een appelboor open maken en in het midden dan doen, eten ze vast wel Lachen

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:08

Ik meng het altijd door de zemelen Knipoog je kunt er dan ook eventueel een scheut appelsap doorheen doen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:11

Ik deed het door de muesli. Beetje vochtig maken dan plakt het er aan vast. (niet teveel want dan wordt het gelei!)

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 12:13

Nijn schreef:
Appel met een appelboor open maken en in het midden dan doen, eten ze vast wel Lachen

Ik had het ook al op de appel gesmeerd maar die wilde ze ook niet meer eten Clown

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:42

En lijnzaad koken dan? Dan komt er een olie vrij. Trekt ook het zand uit de darmen. Wel moet je het echt goed lang koken!!!! Die van mij krijgen het 1 keer per week door de biks en vinden het heerlijk!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:43

Door de slobber heen,of evt in'n spuitje met vla mengen.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:46

Heb je de sandclear (korrels) of de zandweg (poeder)? Als je de zandweg hebt kan ik je aanraden om de Sandclear te kopen. Heb al verschillende paarden meegemaakt die de poeder niet willen eten maar de korrel wel.
Lijnzaad is trouwens ook een goede optie, ik ken maar weinig paarden die hun gekookte lijnzaad en geweekte zemelen prakje laten staan Haha! .

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 15:33

Ik heb de poeder, heb gister appelmoes en brokken erdoor heen gemeng. Wat een smurrie wordt dat zeg maar ze eten het gelukkig nou wel op. Zal de volgende keer als ik zon kuur ga halen wel om korrels vragen voor ik weer met dit gedoe zit. Bedankt voor alle tips.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:07

Ik doe het door de slobber, en dan is het zo op. Vork ,
Maar je kan natuurlijk ook de brokken weken als slobber,en dan het daar doorheen doen.
Veel succes ermee.. Doei!

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:38

Deaglán schreef:
Lijnzaad is trouwens ook een goede optie, ik ken maar weinig paarden die hun gekookte lijnzaad en geweekte zemelen prakje laten staan Haha! .

't Is duidelijk dat jij mijn paard nog niet hebt ontmoet. Die emmer gekookte lijnzaad krijg ik hier met de snelheid van een F16 terug om mijn oren... Haha!

Wat nog wel eens wordt vergeten: stengelig ruwvoer is ook een goede zandverdrijver.

Je kunt testen of ze zand in hun darmen hebben door een paar mestballen op te lossen in water (in een doorzichtig zakje of potje, warm water gaat sneller), even laten staan en dan kijken of er zand op de bodem ligt.