wie heeft een idee wat het is?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kwii

wie heeft een idee wat het is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 21:45

Oke, ik zal het probleem even uitleggen:

Mijn pony Wonder is nu 17 jaartjes oud. En loopt voor dus kreupel, dit wisten we al. Dat zit in de knie, dus ze geniet van haar pensioen.
Maar nu heeft ze een knobbel in haar flank.. ik dacht aan een vergroeiing van de ribben oid. Maar het lijkt me sterk. Denk dat her daarvoor te ver naar achter zit. Ze heeft er ook last van. En loopt moeilijk met de achterbenen, ook dit was eerder al zo. Maar ik twijfel tog, ik heb het idee dat het erger geworden is. Aan de andere kant meende ik ook een verdikking te voelen in de flank maar ik weet het niet helemaal zeker.
Mijn moeder vind het onnodig om er een DA bij te laten komen Huilen Wat ik zelf heel dom vind. Ook al slijt ze omdat ze al zo oud is.. ik weet dat er paarden zijn die op hun 30tigste gewoon nog alles kunnen doen. Maar zo is zei gewoon niet. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
En hoe ik mijn moeder moet overhalen Tong uitsteken ?, ik zal nog proberen of het lukt. Want ik maak me wel zorgen, want mn poony is nooit zo nukkig als je haar aanraakt in de flank.. Huilen

Henrike

Re: wie heeft een idee wat het is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:06

17 jaar is i.m.o. geen leeftijd om maar simpelweg te zeggen dat zoiets aan ouderdom ligt. Oke, de pony is kreupel en geniet dan al wel van haar pensioen maar dat vind ik geen reden om, in het geval van een knobbel in de flank waar ze ook nog gevoelig op is, er geen DA bij te halen...

Ik zou zeggen blijf proberen bij je moeder om haar ervan te overtuigen dat er toch echt even naar gekeken moet worden, omdat dit niet normaal is!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 15:21

Henrike schreef:
17 jaar is i.m.o. geen leeftijd om maar simpelweg te zeggen dat zoiets aan ouderdom ligt. Oke, de pony is kreupel en geniet dan al wel van haar pensioen maar dat vind ik geen reden om, in het geval van een knobbel in de flank waar ze ook nog gevoelig op is, er geen DA bij te halen...

Ik zou zeggen blijf proberen bij je moeder om haar ervan te overtuigen dat er toch echt even naar gekeken moet worden, omdat dit niet normaal is!

dankje voor je reactie.. Tjah wat kan ik er van zeggen, doordrammen doe ik zeker.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:25

Als ze ouder worden, kunnen ze tumoren ontwikkelen, goedaardig en kwaadaardig. Hoe sneller je daarbij bent, hoe beter het is! Dus niet aarzelen, maar die dierenarts er bij halen. In een vroeg stadium kan een tumor redelijk makkelijk verwijderd worden, maar hoe groter hij wordt, des te duurder zal een operatie zijn. Misschien dat dit haar over de streep zal trekken?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 15:34

Agnes75 schreef:
Als ze ouder worden, kunnen ze tumoren ontwikkelen, goedaardig en kwaadaardig. Hoe sneller je daarbij bent, hoe beter het is! Dus niet aarzelen, maar die dierenarts er bij halen. In een vroeg stadium kan een tumor redelijk makkelijk verwijderd worden, maar hoe groter hij wordt, des te duurder zal een operatie zijn. Misschien dat dit haar over de streep zal trekken?

Heel erg bedankt voor de info! ik zal het aan haar vertellen, hopelijk helpt het...

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:49

En, is je moeder al over de streep??

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:16

Idd, DA erbij. Zeker omdat het een gevoelig punt is.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 16:56

Henrike schreef:
En, is je moeder al over de streep??

Nee ze blijft bij haar standpunt Huilen maar ik ga zaterdag of zondag heen.. En als het wil met school nog even na schooltijd.. Klinkt miss beetje dom maar ze staat bij mijn opa dus die verzorgd haar doordeweeks.., Maar als het niet minder is geworden, dan vraag ik het aan mijn opa. Want ik denk dat die wel ja zegt... En anders kijk ik wel of ik het geld ergens anders vandaan kan toveren.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:45

ja ik zou er zeker een veearts bij halen..dit zou anders misschien wel slecht kunnen aflopen..en zekerheid is altijd beter voor jezelf...succes als het niet lukt bij je moeder zou ik het dan zeker aan je opa vragen..

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:54

Meid als je moeder blijft weigeren,vraag dan of van je opa de dierenarts erbij mag komen.
Is idd beter om hier even naar te laten kijken.
Sterkte joh... Ach gut

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 16:33

@ Brenniie .. de zekerheid.. daarom wil ik ook graag er naar laten kijken..

@ Bandos Dankje =)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:51

succes meid