Als een gek gaan schuimen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blommen

Als een gek gaan schuimen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 19:27

Hoi allemaal.

Wij hebben een pony op stal die, zodra het bit erin gaat gelijk ontzettend erg begint te schuimen. Heel de grond ligt er dan gewoon onder.
Weet iemand wat dit kan zijn? Of heeft jouw paard dit ook?

Anoniem

Re: Als een gek gaan schuimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:29

Is hij onrustig met zijn mond?
Sommige paarden hebben moeite met slikken door bijv. een te dik bit. Maar ook door gelijk met het bit te gaan spelen, buiten en klieren kan er flink worden gekwijlt.

Mijn paard kan zonder bit tijdens gewoon grondwerk oid zo met zijn mond en tong zitten spelen dat hij binnen de kortste keren een schuimlaag om zijn lippen heen heeft.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 21:44

Nee hij is niet onrustig. Zodra die in contact komt met het bit, dan gaat het mis. Het slijm/schuim valt er gelijk in grote hoeveelheden uit.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:46

Mijn pony schuimt ook heel veel, of staat te kwijlen :p
Echt met slierten eruit als ze in stal staat te dromen, volgens de vee arts kon dit geen kwaad.
Als ik longeer of rij met of zonder bit schuimd ze ook.

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:15

Wat voor een bit hangt erin? Misschien een keer een Happy Mouth bitje proberen ofzo? Of een andere samenstelling van metalen?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:42

Zijn de tanden wel eens goed nagekeken?
Kwijlslierten zijn niet goed hoor, vandaar dat ik zeker eens het gebit goed na zou laten kijken.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:43

Even na laten kijken?

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 23:02

De tandarts is al wel eens geweest. Er hangt nu zon koperen in. Met zon tussen stukje. Wat is een heapy mouth bitje precies en waarom kan het met de tanden te maken hebben?

ALvast bedankt.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:21

wino schreef:
De tandarts is al wel eens geweest. Er hangt nu zon koperen in. Met zon tussen stukje. Wat is een heapy mouth bitje precies en waarom kan het met de tanden te maken hebben?

ALvast bedankt.

Volgens mij zorgt koper er juist voor dat ze extra speeksel aanmaken, misschien eens gewoon een 'ijzeren' bitje proberen...

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 19:03

Bedankt voor de tip...

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:58

Dit is een Happy Mouth bitje Afbeelding

En inderdaad wat mijn voorgangers al zeggen, een keer een tandarts laten kijken.

Bellasdodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:28

Wij hebben pony op stal gehad die ook het hele gangpad onderkwijlde als hij gewoon op stal stond, of met bit in stond.. lag idd aan het gebit.. nu is hij met de electrische veil gedaan en is het over.. komt wel weer na een jaar terug.. dus moet je wel blijven bijhouden.. nadat de tanden waren gedaan duurt het nog wel ong 3 weken voordat het kwijlen stopt.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:41

Op de manege was er ook zo één. Mond in orde, tanden in orde, geen bijzonder bit... Hij vond het gewoon geweldig! Hij was ook niet overdreven aan het kauwen en/of kwijlen, gewoon een lekkere dot schuim op zn lippen. Als hij dan aan het galopperen was, wat hij het liefste deed, of springen, dan vlogen de vlokken je om de oren en als hij dan stil stond dan vielen er heel wat vlokken op de grond!
Bij dát beest was het echt gewoon het plezier erin, dat zag je ook aan zn hele lijf, houding, gedrag.
Weet niet of het ook zo is bij jouw paard natuurlijk.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:45

Mijn paard doet dat ook en om die reden ben ik bij hem afgestapt van een dubbelgebroken aurigan bit.
Ik rij hem nu op een simpel rvs trensje. Anders gaat hij helemaal met het bit lopen rammelen.