ervaring aveve voeder?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

ervaring aveve voeder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 14:42

hallo,

Ik ga hoogwaarschijnlijk mijn merrie veranderen van stal, bij deze stal krijgen ze aveve voeder(recreatie), nu vroeg ik mij af of iemand hier ervaring meeheeft?

dromertje2

Re: ervaring aveve voeder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 15:23

Heeft niemand ervaring met aveve voeder?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:29

Mijn paard krijgt iedere dag 2 handjes recreatiemengeling van aveve, ik merk niet speciaal aan hem of het goed of slecht is, hij glanst en zit goed in zijn vel, heeft ook duidelijk genoeg energie. Ik ga wel overstappen naar gerstmengeling omdat hier minder eiwitten inzitten en hij toch wat aan de dikke kant is Knipoog

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:34

Ik voeder ook AVEVE paardenbrokken.

K weet niet precies wat je vraag is, maar ik ben vrij tevreden over het voedsel.

Afhankelijk van wat jij doet met je paard heb je natuurlijk verschillende soorten voeder, dus even de brochure nalezen misschien, wat voor jou en je paard de beste optie is?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 18:51

Ik heb een bijna 24 jarige merrie die ik recreatief( buiten wandelen, rustig in de piste rijden) rijd, op de nieuwe stal hebben ze verschillende soorten (recreatie, sportpaarde,enz), zij gaat nu recreatie krijgen

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:39

Ik ben heel tevreden over de aveve-paardenvoeders !
Ik geef de aveve fiber mengeling aan mijn 13jarige merrie die sportief getraind word. Ze is goed in conditie, glanst, is goed bespierd ...Bovendien is de prijs ook gunstig.
Er zitten trouwens ook geen bewaarmiddelen in aveve paardenvoeders.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:16

Mijn 4.5jarige ruin staat op het aveve voeder, 295 mengeling, recreatie is dat ook denk ik. Ik zou hem er ook zelf niet op zetten, maar de vorige eigenaar had hem erop staan, en hij wil momenteel geen ander voer. Hij krijgt daar een schep van per dag, samen met nog tarwezemelen, bietepulp en gerst.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 16:10

Celia: wat is de reden dat je je paard dit voeder niet zou geven?

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:49

Omdat er haver in zit. En ik vond dat die ruin nogal hevig stond. Maar aangezien hij hier genoeg weidegang krijgt en kan spelen met zijn maatje, brengt dit geen probleem denk ik. In omgang is hij toch niet super drammerig. Maar heb hem nog niet kunnen rijden door het slechte weer en bij gebrek aan een gepaste singel..

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:55

Ik gaf mijn pony merrie tijdens haar dracht en tijdens de eerste maanden na de geboorte fokkerijmengeling van Aveve. Nu geef ik dieetmengeling (sinds enkele weken).

Ik ben er zelf tevreden over. Pony en veulen zijn gezond. Gene problemen gehad.
De dieetmengeling geef ik nog maar pas, dus hier nog geen opmerkingen over.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:04

Bij ons op stal wordt de recreatiemengeling zonder haver van aveve gevoerd en ook de sportmengeling.
Ze doen het er allemaal goed op, zien er goed uit en vinden het lekker, maar er zit vanalles in waar mijn zorgenkindje allergisch voor is, dus hij staat op Mijten.

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:16

ik geef van aveve gewoon de recreatiemengeling ZONDER haver..ik ben er tevreden over