Bloed uit vulva?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Bloed uit vulva?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 10:19

Allereerst; ik bel morgen de da, leek me geen spoedgeval.

Ik zag een paar dagen geleden bij Elin toen ik onder de staart ging schoonmaken dat er wat bloedrestjes zaten in de vulva. Ik heb het schoongemaakt en even afgewacht en nou keek ik gisteren weer en zat het er weer een klein beetje.
Het is maar een heel klein beetje en heel oppervlakkig, want als ik het dan wat uit elkaar duw is het gewoon mooi roze. Het is ook niet gevoelig want mag er zo aan zitten.
Ze is 14 jaar, is 3x drachtig geweest, laatste veulen was vorig jaar zomer. Dus kan het niet van zijn lijkt me? Kan het zijn hengstigheid oid, of is er echt iets mis?
Ze toont voor de rest totaal niet ziek of lusteloos of iets uit namelijk.

AfbeeldingAfbeelding

Sientje

Re: Bloed uit vulva?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:21

Denk dat er een oppervlakkig vaatje is gesprongen. Had mijn merrie ook vaak.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:22

Kan het niet een beetje opgedroogde poep zijn?
Zoals jij het omschrijft heeft mijn merrie ook wel, maar dat is dus altijd een beetje poep.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:41

Kan heel goed met de hengstigheid te maken te maken hebben, dan springt er een vaatje.
Ik heb een merrie gehad die dat echt heel erg had, haar hele staart zat we dan ook onder, ben toen gelijk naar de kliniek gegaan , maar de DA kon gelukkig geen enge dingen vinden, alleen haarvaatjes die springen als ze hengstig is , dan komt er meer druk op te staan bij sommige merries en bij de een meer als de ander,

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 13:57

Nou dat klinkt al een stuk beter.
Ik kan bij haar ook totaal niet zien of ze hengstig is ja of nee, dat laat ze uit niks blijken. Meestal merk je het alleen aan hengsten die reageren, het ruintje op stal geeft er ook niks om nu.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:11

Hm hengstig lijkt ze niet nee. Maar een gesprongen vaatje ziet er toch anders uit? Ik heb vrij oppervlakkig gekeken maar het zit aan 2 kanten en is korrelig (opgedroogd).

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 08:52

In een ander topic hadden ze het over baarmoederontsteking, maar dat geloof ik niet echt want dan had ze nu al dood moeten zijn, of op zn minst zo beroerd dat de da al met spoed op de stoep had gestaan denk ik..

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:04

Mijn merrie heeft een chronische baarmoeder ontsteking en heeft een bruinige afscheiding als ze hengstig is. Lijkt op bloed, met die korstjes die jij beschrijft.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:44

Dacht ook gelijk aan een ontsteking. Mss zuigt ze wel lucht aan. Dit kan ook ontstekingen veroorzaken. Heb je haar al getempt?