Kleine bultjes en een enkele grote

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ginasansjo

Kleine bultjes en een enkele grote

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 21:47

Hallo allemaal,

Mijn paard heeft sinds 2 dagen over zijn hele lijf kleine brobbeltjes en hier en daar een hele dikke bult. Dit is geen schimmel en ook geen mijt o.i.d. Ik vraag me af of dit ook iets met voeren te maken kan hebben. Hij kreeg op zijn vorige stal 2 kilo basisbrok, 1/2 biks kruidenmuesli, 1 bik zemelen en 2 x per dag voordroog. Nooit geen problemen mee gehad. Sinds 5 maanden staat hij ergens anders. Hier wordt hij volgens mijn idee veel te goed verzorgd. Hier krijgt hij 3 kilo brok, 1 biks kruidenmuesli, 1 bik zemelen, af en toe bietenpulp, luzerne en voordroog. Ik vind het veel te veel maar de staleigenaar denkt dat hij dit nodig heeft. Ben ik het niet mee eens dus heb ik haar gevraagd om te voeren wat hij altijd heeft gehad. Toch voert ze luzerne en bietenpulp bij want volgens haar kan dit geen kwaad. Graag jullie reactie hierop. En zijn er meer mensen waarvan het paard ook deze verschijnselen vertoont en zo ja, wat was hier de oorzaak en oplosssing van?

linda22

Re: Kleine bultjes en een enkele grote

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:22

Mijn paard heeft ook al langere tijd bultjes, op singelplek en op boven voorbeen en nog wat andere plekjes af en toe. Al 3x de dierenarts er bij gehaald waarvan 2x een ander. Niemand weet wat het kan zijn, heb Imaverol al geprobeerd maar zonder resultaat. Nu raden ze beide aan een biopt te nemen en dan te kijken wat het kan zijn. Ik wacht hier nog even mee aangezien me paard nogal veel stress krijgt van de dierenarts.

maar wat het is is dus nog een raadsel, snap er echt niets van! Bij mij is er verder geen verandering qua voer o.i.d. ben benieuwd wat het bij jou is

KarinVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:37

Ik kon een paard dat had een eiwit allergie, die kreek allemaal bultjes van brood.
Kan dat het zijn?

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:34

Een paard bij ons op stal heeft het ook, kleine bultjes over vrijwel zijn gehele lijf incl. achterbenen. Bij het begin was het ook behoorlijk dik. DA erbij geweest, zegt dat het een allergie is.
Zelf ben ik wel benieuwd waarvan.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:37

ik heb het ooit bij een hackney gehad en nu heb ik er ook een staan die er mee binnen kwam.
oorzaak bij deze 2: stress.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:22

Mijn paard zit momenteel helemaal onder de bulten.. de da denkt dat het een allergie is.. We gaan deze weken testen waarvan..