Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
maar helemaal gek van je paard wordt je toch op termijn. Ik zou het dus niet doen! ioontje schreef:Over wat voor bemerking gaat het?
Als het alleen een afvlakking is, dan is het geen probleem; niet voor de sport en niet voor de fokkerij.
Zit er een chip dan zou je altijd nog kunnen overwegen om die t.z.t. weg te laten halen, mocht de merrie er last van krijgen.
Je kunt misschien de foto van het spronggewricht aan je eigen dierenarts laten zien en hem vragen wat zijn oordeel is; je zet ten slotte niet voor niets een paard op de foto.............maar je hoopt natuurlijk dat alles goed is en dat er helemaal niets te zien is.......dat is ook wel het makkelijkst, want dan hoef je verder nergens over te denken.
Maar de werkelijkheid is dat er maar heeeel weinig paarden helemaal zonder bemerkingen zijn.
ioontje schreef:Bij een afvlakking is er meestal geen chip; is het oppervlak onregelmatig dan moet je wel oppassen...............zo is het mij tenminste verteld.
Overigens hadden wij een merrie met een op de foto zichtbare kleine chip. Deze merrie is zonder problemen en zonder ooit 1 pas onregelmatig te zijn geweest naar de M2 dressuur gereden. Helaas kreeg zij arthrose in de nekwervels waardoor wij haar alsnog moesten laten gaan.........
condor1962 schreef:maar spat wat ze waarschijnlijk heeft opgelopen in de wei...

condor1962 schreef:ik heb vandaag telefonisch contact gehad ze zeggen dat het geen oc of ocd is maar spat wat ze waarschijnlijk heeft opgelopen in de wei, er is totaal geen verdikking of iets te zien, ze heeft er ook totaal geen last van alleen op de foto is het geconstateerd...
condor1962 schreef:ik heb vandaag telefonisch contact gehad ze zeggen dat het geen oc of ocd is maar spat wat ze waarschijnlijk heeft opgelopen in de wei, er is totaal geen verdikking of iets te zien, ze heeft er ook totaal geen last van alleen op de foto is het geconstateerd...