Gister (19-11) haalde ik mijn pony uit stal om te gaan rijden. Ik ontdekte een rare cyste onder aan de zijn borst, (bij zijn oksel). Hij was niet zo groot en het deed absoluut geen pijn, ook leek hij bij het lopen niets van de cyste te merken. Omdit ik deze bult toch een beetje raar vond, heb ik een altijd mensen er naar laten kijken. Ze dachten dat hij getrapt was in de wei. Toch vind ik het er niet zo uit zien. Het is meer een flubbertje wat er onder hangt. Ik ben gewoon gaan rijden, en har nergens last van. Ik ben net weer naar mijn pony geweest, en zag dat de cyste een stuk groter was. Maar het is nog steeds niet gevoelig. En ik mag er gewoon aan zitten. Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik denk niet aan een trap van een ander paard. De cyste is ook zeer plaatselijk. Ik heb het even onderzocht en nergens anders vochtbulten gevonden. Het lijkt trouwens niet echt op een bult meer op een zakje (met vocht) dat echt hangt te bungelen. Ik ben benieuwd waar aan jullie denken.
Morgen komt de dierenarts, maar ik verwacht eigenlijk niet dat deze gelijk een verklaring heeft, bij mensen kunnen immers ook zomaar cyste ontstaan. Ik wil morgen in ieder geval even weten, of het niet ernstig is.
Dus diegene die een idee heeft van wat het kan zijn, ik hoor het graag.