teer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LSG

teer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 11:06

Helpt het om teer op de hoef te smeren tegen onstekeningen/bacteriën ..
Mijn pony heeft geen harde hoef van de onderkant maar alleen het leven helpt het om daar teer op te smeren ?

Janneke148

Re: teer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:13

Waar wil je precies teer op smeren?
Als je de straal mee bedoelt (dat driehoekje in het midden), die moet juist niet hard zijn!

Teer sluit alles af waardoor bacterien juist de kans hebben om dan in de hoef schade aan te richten om het zo maar even te zeggen. Dus geen teer smeren!

Als je mooie harde en gezonde hoeven wil moet je deze 'trainen' op een harde ondergrond en natuurlijk regelmatig een hoefsmid/bekapper laten komen.

Chris_Luxz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:47

Teer helpt goed bij rotstraal in combinatie met hoefolie.
Een watje met hoefolie doordrenken, dan (met behulp van een hoevenkrabber) het "oliewatje" in de straal stoppen en dan teer er over. Als je dit 2 weken volhoudt is de rotstraal over en kan de hoefsmid het "rommelige" gedeelte weer mooi bijwerken.

Janneke148

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:10

Chris_Luxz schreef:
Teer helpt goed bij rotstraal in combinatie met hoefolie.
Een watje met hoefolie doordrenken, dan (met behulp van een hoevenkrabber) het "oliewatje" in de straal stoppen en dan teer er over. Als je dit 2 weken volhoudt is de rotstraal over en kan de hoefsmid het "rommelige" gedeelte weer mooi bijwerken.

Ik zie niet ze het hier over rotstraal heeft?
En rotstraal is niet iets wat je kunt voorkómen met teer.
Dit lijkt mij dus overbodige informatie.

Daarnaast zijn de meningen over het gebruik van teer bij rotstraal natuurlijk ook erg verdeeld.

Chris_Luxz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:15

Ze heeft het over ontstekingen en bacteriën, ik nam aan dat ze het over rotstraal had en gaf daar een tip voor. Rotstraal is niet te voorkomen met teer maar wel te verhelpen. Of de meningen verdeeld zijn weet ik niet daar ik me niet bemoei met andere paardenhouders. Bij mijn paarden heeft het in de voorafgaande 10 jaar wel geholpen. Ik deel mijn ervaring dus.

Zie niet in wat voor toegevoegde waarde jouw bovenstaande post heeft aan dit topic als deze gericht is aan mij. Dan kun je me beter een PB sturen.
Laatst bijgewerkt door Chris_Luxz op 20-11-08 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke148

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:18

Chris_Luxz schreef:
Ze heeft het over ontstekingen en bacteriën, ik nam aan dat ze het over rotstraal had en gaf daar een tip voor. Rotstraal is niet te voorkomen met teer maar wel te verhelpen. Of de meningen verdeeld zijn weet ik niet daar ik me niet bemoei met andere paardenhouders.

Zie niet in wat jou post voor toegevoegde waarde heeft aan dit topic.

Ze vraagt of teer helpt tegen ontstekingen/bacterien.
Ik ga er dus vanuit dat haar paard gezonde hoeven heeft.
Bij gezonde hoeven moet je niet gaan smeren met teer want dat helpt niet.

Volgens mij bedoelen we dus hetzelfde Lachen

LSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 22:45

nee laat maar want het is moeilijk uit te leggen wat ze heeft ze heeft geen normale hoef zeg maar Knipoog

Janneke148

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:06

IloveCoppa schreef:
nee laat maar want het is moeilijk uit te leggen wat ze heeft ze heeft geen normale hoef zeg maar Knipoog

Dan lijkt het me verstandig als je er een hoefsmid/bekapper naar laat kijken!
Zo iemand kan je vaak ook wel vrtellen wat je eraan kunt doen.

Succes ermee!