Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
) 
pink_lady schreef:Waarom haal je er bij twijfel niet een da bij? Die ziet meteen wat er aan de hand is en kan je meteen een goed advies geven...
Hier heeft iedereen goede wil, maar je kan het niet zien en voelen...
Sterkte!
crossmonster schreef:Ik zou in elk geval niet in de bak rijden..
Ik las gisteren ook al een bokker die met een paard met een dik been was gaan rijden. Als mijn paard een dik been heeft, dan ga ik buiten op het harde stappen. Dat kan nooit geen kwaad, door het stappen op het harde word de bloedsomloop gestimuleerd, en zal het sneller genezen.
Maar door te gaan rijden, heb je grote kans dat je het erger maakt door overbelasting!!
Ik zou dus NIET rijden, niet in het zand ! En elke dag been juist wel even goed wassen, iemand opperd hier dat er niet gewassen moet worden.
Maar dat zou ik juist wel doen. Met betadineshampoo. Soms zie je niet alle wondjes, en door het hele been te wassen met betadineshampo , maak je ook de wondjes schoon die je niet ziet.
Staat ze in de wei, dan zou ik een beschermende wondspray gebruiken. Staat ze in een schone stal, dan zou ik juist niets op de wonden doen, de meeste wondmiddelen maken de wondranden te zacht waardoor de genezing juist langer duurt
babbii_lief schreef:mijn paard had dat ook hij liep er niet kreupel op ben er mee gaan stappen echt lang en wat gedraafd naarmate werd het dunner en goed in de gaten gehouden als jij twijfelt altyd een da erbij halen