Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

nina08 schreef:beste allemaal,
IK heb van de zomer een vreemd kortsje bij mijn 18 jarige haflinger merrie ontdekt. het leek in eerste instantie op een gewoon wondje, maar het genas niet goed en werd een soort geel korstje. het plekje is niet groter geworden, ze heeft er geen pijn aan. het zit onder haar buik, vlak bij haar achterbenen. het zit verder nergens anders en woekert niet.
nu denkt de direnarts dat het equine sarcoid is, een huidaandoening die te vergelijken is met een goedaardige vorm van huidkanker en voorral schijnt voor te koemn bij oudere paarden en schimmels. hij weet dit echter niet zeker. waarschijnlijk moet ik een biopsie laten doen, maar ik wil eerst zoveel mogelijk info verzamelen. als iemand de beschrijving hierboven herkent of ervaring heeft met dit soort (huid)aandoeningen, zou ik heel erg blij zijn met reacties. Mijn paardje is alles voor me.
liefs nina
. Ik ben regelmatig paarden met sarcoid in verschillende vormen tegengekomen, maar meestal is dit geen 'geel korstje' maar echt een wratachtige verdikking van de huid. Grijs en hard dus
.
. Wanneer weet je meer?

opala schreef:Wanneer het niet in de weg zit en niet groter wordt, waarom verwijderen?