Hoefbevanging

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PyroaHouVnUu

Hoefbevanging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 18:21

Hallo!
Ja uhm mijn paard staat bevangen , de veearts zegt aan alle 4 de poten Ö
ma ze steun 3 poten , maar op 1tje niet!
ze ligt heeel vaak & heeft veel pijn...
de Veearts zegt dat we met haar in het water moeten gaan staan liefst zolang mogenlijk om haar poten aftekoelen...
en ze mag niet op stal voor stil te staan ofzoo... ze moet in een vochtige wei blijven staan...
Maar ik weet niet wat ik haar allemaal mag geven...
Ik geef haar opt moment nu alleen hooi... maar ik vindt het zo weinig, want ze eet bijna niet... ze gaat altijd liggen in haar stal..
Ik vindt het zo verschrikkelijk erg voor haar!! ='(
De veearts weet ook nog niet goed wat het is... maar het kan ook iets zijn( waar ik de naam nimeer van weet...=) ) waardoor ze niet meer kan rechtstaan dan..... ='( dan moeten we haar laten inslapen !! Ö ='(
maar ik heb hier ook gelezen veel bewegen.. maar ze mankt heel hard en heeft echt veel pijn om te wandelen...
...
xx

8nnemiek

Re: Hoefbevanging

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:29

poten?!? Nors opkijken

Een hoefbevangen paard moet speciaal worden bekapt of beslagen, mag geen suikers/fructaan, dus ook geen gras, brok of wortels, inderdaad alleen hooi. En kan het beste in de natte zand staan, dat doet het minste pijn.
Geeft je DA geen advies over bekapping? Geeft hij geen pijnstillers? Laat dan eens een andere DA komen..

De spelling is wel erg slecht.. krijg het idee dat we te maken hebben met n penny..
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 16-11-08 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:32

hier is een centrale topic over, dus ik TEM ff

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:32

er is een heeel groot topic ,wat alleen maar gaat over hoefbevangen poten.....ik zou zeggen neem de tijd want het zijn erg veel pagina's...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:32