Haken op de tanden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Haken op de tanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 13:06

Sinds een tijdje is het me opgevallen dat mijn 4 maanden zadelmakke haflinger rechtsom lastiger word.
Hij trekt en breekt rechts gigantisch uit als ik niet oplet, ook lijkt het wel alsof hij zijn kiezen op elkaar zet en staan zijn oren vaker naar achter.
Voorheen deed hij dit allemaal niet, rechts is altijd zijn betere kant geweest maar als ik nu rechts aanneem dat werkt dat juist averechts.
Nu heb ik zijn bit goed bekeken en is het me opgevallen dat hij toevallig rechts ook krassen in het bit heeft, naar mijn idee kan dat komen door haken op de tanden, links heeft hij helemaal niks.
Hij is 3,5 jaar dus kwa wisselen enzo is dat ook allemaal nog mogelijk.
Hij wil ook niet meer buigen rechts en allemaal van dat soort vreemde dingetjes die steeds wat erger worden.

Nu komt binnenkort de DA en kijkt dan naar zijn tanden, tot die tijd rijd ik maar gewoon lekker in het bos rechtoe rechtaan, dan heeft hij er minder last van.

Herkennen jullie dit gedrag bij haken op de tanden? Pling
Het is geen geetter want ik heb al geprobeerd om de zweep rechts erbij te houden, ja dan breekt hij niet uit maar beter word het ook niet dan word hij juist huiverig en loperig.

FriesWytske

Re: Haken op de tanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:10

Ik herken dit. Bij mij was het mijn merrie van negen die dit ook deeed. Mensen zagen het niet maar ik volede het wel. De dierenarts er naar laten kijken en wat bleek. Ze had inderdaad haken op de kiezen. Ik vind dat je een goed besluit hebt genomen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 13:13

Ja ik krijg nu veel te horen, het is een jong paard en blabla, maar ik h=ken Wodan door en door, heb hem zelf aangereden en voel gewoon dat er hem iets dwarszit!
Heb al gekeken naar het adel, ander zadel erop en noem maar op, maar daar ligt het niet aan, en het zijn zeker geen streken.
Allen jammer dat het vaak lang duurt voordat je er goed achterkomt.
Hoop dat de DA volgende week nog kan komen hiervoor dan weet ik het zeker!
Voel me er bijna rot over dat ik hem zo gereden heb en ook nog boos werd, peoh maar je probeerd toch alles he!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:26

3.5 jaar, ja dan is het heel goed mogelijk dat je haf aan het wisselen is (mijn 3.5jarige kwpn'er ook Knipoog ). Dus dat zou zeker de oorzaak kunnen zijn van het rijtechnische probleem.

Hopen dat het hierna opgelost is.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:16

Mijn 3,5 jarige moet dinsdag naar de tandarts ik heb zelf ook het idee dat hij last vn zijn tanden heeft.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 14:51

Ja hij word morgenvroeg nagekeken!
Ben blij dat het op die korte termijn al kan, laat het wel even weten in het topic hoe en wat!
Ben benieuwd wat zoiets kost?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:57

pre schreef:
Ja hij word morgenvroeg nagekeken!
Ben blij dat het op die korte termijn al kan, laat het wel even weten in het topic hoe en wat!
Ben benieuwd wat zoiets kost?

Als er niks zit kost het niks bij mij.

en vijlen kost bij mij 45 euro

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 15:04

Ik hoop ook echt dat het haken ofdergelijke zijn , dat zou zijn gedrag verklaren!

Bedankt voor de reacties!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 12:40

Nou, poeh was noagl wat!
Wodan had dus haken en een wolstand, die word over een goede week getrokken en de rest word dan ook geveild.
Verder bleek dat hij vannacht nog een voortand was verloren, dus maar goed dat de DA op deze korte termijn kon komen.