scheurtje in spier

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joany_pony

scheurtje in spier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 16:57

Paar dagen geleden heb ik hier een topic geplaatst over dat mn paard zn knieschijf uit de kom had gedraaid,waarschijnlijk omdat hij te druk had gedaan in de wei.
weekend druk me geweest en ging al veel beter,liep zo goed als normaal.
totdat ik op een gegeven moment op stal kwam en zag dat hij wel weer heel erg langzaam draaide in z'n stal.Bleek dat de staleigenaresse hem alleen binnen had laten staan(tegen de afspraken in) en hij dus heel erg druk is gaan doen in de stal en van zich af heeft getrapt.
Heb die dag meteen de da gebeld en die is meteen gekomen.
hij denkt nu dus dat er een scheurtje zit in zn broekspier en hij moet nu dus een tijd op stal staan Huilen BALEN,net een dag voordat het gebeurde had ik met de da overlegd dat hij wel weer rustig appart naar buiten mocht Huilen
Heeft iemand ervaring hiermee en hoe lang heeft het uiteindelijk geduurt en is het toen helemaal goed gekomen?
Werd het toen ook zo dik?

Wilawander

Re: scheurtje in spier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:13

Ja mijn jonge paard heeft dat gehad. Is na 6 weken boxrust goedgekomen. Wel eerst weken gelongeerd met sedatie zodat ze bweging kreeg zonder bokkesprongen enz,

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:56

Ik heb dit ook eens meegemaakt, een redelijk kleine spierscheur maar een aardig groot hematoom (dikke bult- door de bloeduitstorting). Dit heeft toen ongeveer 6 tot 8 weken geduurd. Deze merrie stond wel overdag met d'r maatje op het land en 's nachts binnen. Na ongeveer twee weken ben ik met haar aan de hand stukjes gaan wandelen. Ze hield zich rustig, ook doordat het haar pijn deed. De wandelingen heb ik echt aan de hand van haar reactie steeds iets uitgebreid en na een week of 5 heb ik echt heel rustig het rijden een beetje opgepakt. Echt 5 min er op tijdens de stap-wandeling. En zo heel langzaam uitgebreid. Heb elke keer na die tijd gekoeld. Bij haar merkte ik duidelijk dat ze steeds wat opknapte en uiteindelijk is het helemaal weer goed gekomen!!

Zo vaak mogelijk koelen, minimaal 20 minuten gaat de zwelling trouwens tegen. Eigelijk is dat ook het eerste wat je zou moeten doen.

Verder verschilt elk geval natuurlijk wel iets, de dierenarts zou je verder kunnen adviseren wat te doen.

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:51

Magneet therapie doet wonderen voor spierscheuringen! Weet ik uit eigen ervaring; scheur in de schouder spier.

Vraag marielle76 maar eens. Zij is alternatief therapeut (en mijn pensionklant)