Welke liksteen met vitamine voor veulen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joycev

Welke liksteen met vitamine voor veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 16:42

De titel zegt het al, welke liksteen met meer vitamine voor en veulen van 5 maand.

Mijn veulen stond 24/7 op de wei maar gaat op stal.
Onder andere door verkoudheid en een keelonsteking waar ze nu zo goed als boven op is.

Ze gaat dus op stal en het leek me handig op een liksteen op te hangen?
Ook omdat ze zich snel verveeld. En ook nog een handje van heeft om te rollen op stal Boos!
Of terwijl afleiding!

Nu mijn vraag welke?? Ik heb echt geen idee welke liksteen nou goed is voor een veulen?
Is een liksteen eigenlijk wel geschikt voor een veulen? En in welke zitten de meeste vitamine?

mehlika

Re: Welke liksteen met vitamine voor veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:50

niet geschikt voor veulens.
Maar blijft ze nu op stal?

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 17:07

Ja ze gaat gwn de winter op stal alleen savonds. En komt samen met een ander merrie veulen in de wei te staan.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:19

Ik dacht al dat je haar de hele dag op stal ging houden Knipoog
Hier op boktkun je tig topics vinden met leuke ideeën om je paard gezond bezig te houden, kijk bijv. maar eens bij topics over stalrust Ja

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:22

geef d'r een bal waar biks uitkomt. Zo is je veulen lang bezig en krijgt ze ook nog eens wat binnen. Ik heb een mineralenliksteen (equiphos) hangen voor moeder en zoon.

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:36

@ mihlika
Kun je me een link sturen gaat wat sneller.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:53

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 21:15

Hmm ja het is lastig. De een zegt dat het slecht is de ander van niet. Ik ben benieuwd als ze op stal staat of ze zich een beetje gedraagt of dat ze weer gaat rollen uit verveling. Ik weet wel dat ze veel gaat eten als ze zich verveelt. Ze eet nog meer als een haflinger. NU is ze natuurlijk ook wel wat groter.
Ik zal me DA is informeren van de week of een liksteen nou slecht is voor een veulen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:17

waarom ook niet samen met het andere veulen in een box!

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 21:20

Omdat het 2 grote kwpn veulens zijn en dan vind ik een stal voor 1 paard toch te klein. Opzich zou het wel een goed idee zijn tegen de verveling. Hmm eerst maar is afwachten hoe ze doet.

Verder niemand ervaring met veulens en likstenen??

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:32

Ik heb in de box van ons veulen een hymalaya steen hangen en een rode KNZ. De eerste komt hij het meeste aan.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:43

had vandaag toevallig een les over voeding en dat ging ook nog een gedeelte over paarden. Deze man zei dat als je wat op wou hangen je een ZOUTliksteen op moest hangen, dat paarden daar de meeste behoefte aan hebben en de vitaminelikstenen niet zo heel veel zin hadden. Verder vertelde die ook dat je veulens vrij snel overvoerde. Als ik dat allemaal zo aanhoorde was het eigenlijk een heel logisch verhaal, maar willen we het allemaal te goed doen voor onze beesten

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 22:06

Ja miss best logisch. Maar ik wil het niet omdat ik haar wil verwennen of wat dan ook. Ze is nu nog wat mager en een slechte weerstand dus ze heeft gewoon iets extra's nodig. Dan kun je gewoon zien. Slechte vacht beetje de ribbetjes. En aangezien ze zich verveelt op stal zat ik aan een mineralen likblok te denken. Verder heeft ze al 2 keer een gedeelte van de vitamini spuit gehad. En 2 antibiotica spuiten voor haar keelontsteking. Het is gewoon nog een beetje een mietje die hard moet worden maar ook weer niet ziek. Het is moeilijk.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:19

Tja, als ze ook al vitaminespuit heeft gehad, dan weet ik niet of sie liksteen dan nog zo heel veel zin heeft. De mijne heeft een snack-a-ball http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN
Beetje biks erin en hij is er lekker zoet mee. Z'n moeder heeft dat ding binnen 20 min leeg door van links naar rechts te rollen, die is veel te slim. Verder een likit? Hoeveel biks krijgt het veulen nu te eten?

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 22:46

Ze eet opzich best wel langzaam moet ik zeggen. Ze doet over een kilo bijna wel een kwartier. Ze krijgt sochtends een kilo pavp podo grow en savond eind van de middag een kilo omdat ze nu NOG 24/7 buiten staat. Als ze op stal staat wil ik der wat minder geven. Dan krijgt ze 1.5 kg pavo podo grow.

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 13:50

Dit lijkt me voldoende. Maar wil haar net iets meer vitamine geven door mindel van een speeltje. Maar ik weet niet welke iemand ideeen??