Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
)
OwimPowerrr schreef:Mijn KWPN is 12 jaar en 1.82m
zelf vind ik dat hij te weinig krijgt per dag maar vraag om jullie mening...
sochtends krijgt hij 1 kilo prestatie brok in combi met 1 kilo kruiden-musli, en krijgt hij +/- 1 plak kuilgras
smiddags word hij niet gevoerd, omdat er dan niemand aanwezig is op stal
savonds krijgt hij hetzelfde, in dezelfde hoeveelheden als in de ochtend.
ook geef ik hem bijna iedere dag 5 tot 10 sneden brood, of wat wortels van de supermarkt.
Owim word momenteel recreatief gereden, zo'n 3 keer per week, gaat bijna iedere dag naar buiten of word lekker even gelongeerd. Soms is hij na het rijden flink bezweet, maar meestal valt het reuze mee en is hij nog zo goed als droog.
Toen ik hem een jaar geleden had gekocht was hij brood-mager, en heb ik langzaam aan meer ruwvoer gegeven. En uiteindelijk kreeg hij op zijn vorige stalling een complete hooi-baal per dag terwijl hij ook op 't land stond. Dit hielp echter niet zo denderend veel, en bleef toch nog redelijk mager. Eigenlijk sinds dat hij in Woerden staat en kuilgras krijgt is hij met de dag ietsje voller geworden. Misschien dat het ook de musli is hoor, want dat krijgt hij ook pas sinds kort als extratje...
Weet iemand nog wat tips? Of heeft iemand een verklaring?
Oja ff een foto erbij (tis iig wel al veel beter dan een jaar terug!):
http://album.partyflock.nl/51388708.jpg