11 jarige poepeter

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

11 jarige poepeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 16:58

Ik hoop dat ik zowaar in 1 keer een topic goed plaats Vork

Het gaat om mijn merens merrie, ze eet heel veel poep. Ik dacht dat het beter ging, maar niet dus. Ze eet bijna haar hele stal leeg, wat ze dropt eet ze net zo hard weer op. Nou zat ik zelf te denken aan een vitamine/mineralen tekort. Ze is namelijk ook erg fanatiek met haar liksteen sinds een maandje, behalve de afgelopen anderhalve week. Haar drollen zien er gewoon goed uit, alles wordt redelijk goed verteert, normale kleur en vastigheid.

Ik heb als aanvulling een emmer met gedroogd zeewier gehaald omdat daar veel mineralen inzitten en deze voer ik nu een week of 2/3 bij, maar ik merk hier weinig verschil in. Tevens is ze iets lusteloos, maar ik denk dat dit nog een klein beetje nasleep is van een longontsteking die ze in mei gehad heeft en de nasleep van 4 maanden daarvan.

Ze staat nu op nog net geen halfje basisbrok in de ochtend en avond en een net een kwartje muesli in de ochtend en avond.

Iemand enig idee waarom ze dit zou kunnen doen?

romeorowan

Re: 11 jarige poepeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:33

Ik zou je paard eens pre- en probiotica geven. Grote kans dat door de antibiotica, die ze ongetwijfeld heeft gehad voor de longontsteking, de goede darmbacterien ook gedood zijn.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:49

Ok, en het lichaam maakt die zelf niet meer aan? Ze heeft nadien nog wel 2 x een vitaminestoot gekregen ivm met een klap van de medicijnen...

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:24

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:27

Hej medemerens-eigenaar.
Ik ben geen typische veearts beller (die om elk wissewasje de veearts erbij haalt), maar ik zou nu toch wel even bellen. Vaak duidt het inderdaad op tekorten en kan een bloedtest uitkomst bieden.
Eef heeft ook ooit een mest-eetstuip gekregen, maar toen stond ze op de wei en kreeg ze geen krachtvoer. Toen ze weer een halfje brok per dag kreeg was het over. Aangezien jij je paard toch wel een gevarieerd menu lijkt te bieden zou ik op z'n minst even bellen voor overleg.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 15:21

ik heb een probiotica besteld die zal eind deze week wel binnenkomen. Die gaan we eerst eens proberen, baat het niet dan schaad het niet, maar helpt dat niet dan gaan we toch eens kijken met een veearts erbij inderdaad want helemaal zint het me nog steedsniet. Ik blijf wel dokteren met haar Clown