Pavo podo 3 welk voer subli meest gellijk?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pavo podo 3 welk voer subli meest gellijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:37

Ik wil van pavo overstappen op subli.
Ik voer haar nu pavo podo 3, staat dat gelijk aan de subli veulenkorrel van subli?
De producteigenschappen staan bij het ene voer in procenten en bij de ander in mg, dus daar schiet ik niet veel mee op.
Wie en wie heeft een voerknobbel en kan mij vertellen welk product van subli het meest overeenkomt qua ingredienten en hoeveelheden als pavo podo 3?

dianalamboo

Re: Pavo podo 3 welk voer subli meest gellijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:20

ik heb een tinker jaarling en mij is aangeraden om subli zonder te voeren. De veulenkorrel is tot 1 jaar.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:22

Waarom wil jevan pavo overstappen op subli?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:23

Vraag ik me ook af.. Pavo is toch wel een beter merk van Subli lijkt me..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:46

De pavo podo is niet voor de tinker. Maar voor mijn 23 jarige merrie die gauw de neiging heeft wat mager te worden, zeker gedurende de winter. Pavo podo 3 is aangeraden door pavo of ik mkon ook de merriebrok gebruiken. De merriebrok hielp bij haar niet zo veel, maar de podo 3 dan wel.

Ik wil graag overstappen op Subli, omdat ik al mijn dierenvoeder bij de welkoop haal, ook de ponybrok voor mijn tinker. De welkoop is hier 30 km verderop en ik zou daar graag al mijn voer gaan halen. Dat scheelt me in de maand zekker 40 tot 50 euri.
Waarom is Pavo zoveel beter dan Subli?

Het is niet zo, dat mijn paarden het goedkoopste van het goedkoopste moeten. Ik heb haar net naar een andere stal overgeplaatst die 2x zoveel kost, omdat ik denk dat het beter is voor haar, meer weidegang en noem maar op, vanwege haar artrose. Maar het kan niet uit de lengte en de breedte.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:26

Houd er bij Subli rekening mee dat je een vrij goed supplement (vit/min) bij moet voeren wil je aan de vitaminisering komen. Wij hebben onze ruinen een jaar lang op subli gehad doordat onze pensionstal dat voerde. Nu na anderhalf jaar krijgt de smid geen ijzers onder de hoeven door het brokkelen en hebben ze een verdikking bovenin de hoef zitten. Die ring is gekomen vanaf het moment dat we verhuisd zijn naar een stal waar ze havens kregen. Vanaf dat moment dus beter hoorn zegt de hoefsmid.

Let wel, wij voerden dus evengoed een super supplement bij (MAXH) en toch kregen ze niet genoeg binnen.

Als het je alleen om bijvoeding gaat voor de oudere merrie (niet als hoofdvoeding), dan kan je wel de seniores priores van Subli erbij pakken (samen met de energiekernmix het enigste product waar ik het mee eens ben bij Subli Bloos). Dit is een mix van pulpbrok met zemelen en granen die al helemaal op elkaar is afgestemd. Moet wel minimaal 8 uur weken, maar ik maakte het altijd een dag van te voren klaar, dag erop voeren, meteen weer maken voor de volgende dag. Hier zitten vrij veel omsloten suikers in, die pas in de blinde darm open gaan en zo zorgen voor een betere darmflora. Hierdoor is het oudere paard beter in staat om het voer te verteren. Heeft bij mijn oudere ruin heel goed zijn werk gedaan. Hij was soms zelfs vrij dik. Nu op de havens heeft hij het echter niet meer nodig, dus voer ik het niet meer. Heb eventueel nog een zak voor je staan ook Bloos

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:25

Ik heb om dezelfde reden ook een tijd Subli gevoerd (Welkoop dichtbij mn huis), maar ben sinds een jaar overgestapt op Pavo omdat ik het idee had dat mn paard niet genoeg had aan subli. En hoewel ik het natuurlijk nooit helemaal zeker weet, heb ik wel degelijk het idee dat Pavo beter voor haar is.

Ben toen ook een beetje rond gaan vragen, en ben niet de enige die Subli nu een minder merk vind.