Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

MissDonna schreef:Ja kan prima. Mueslie kan je prima voeren! Maar let wel op, dat er in bix en mueslie héél veel suikers zitten!
Maar er zit veel troep door mueslie en bix geperst. MissDonna schreef:Dat zal bestMaar er zit veel troep door mueslie en bix geperst.
Simmie schreef:Ligt er aan, wat versta je onder troep?
Daar had ik niet over nagedacht.Simmie schreef:In Natures Best Muesli zitten juist zeer weinig suikers en heeft een laag eiwitgehalte.
Deze muesli kun je dus prima voeren.
carina schreef:Simmie schreef:In Natures Best Muesli zitten juist zeer weinig suikers en heeft een laag eiwitgehalte.
Deze muesli kun je dus prima voeren.
Dat claimen ze ja, maar als je de zak beter bekijkt zie je dat er (uit mn hoofd) bijna 36% suikers en zetmeel inzit. Met die waardes zijn ze zelfs aan de hoge kant!
Overigens is het "pure" suiker gehalte wel laag, 3% (wederom uit mn hoofd), maar daar gaat het niet alleen om. Het is de combi van suiker en zetmeel die het totale suikergehalte bepaalt van een voer.
dorientjuh schreef:Tja, het is maar wat je weinig suiker vindt.. In pavo Nature's Best zit 32% suiker en zetmeel. Zetmeel wordt in het lichaam omgezet in glucose, net zoals suiker. Dus je kunt gewoon stellen dat in deze muesli 32% suiker zit. Dat vind ik dus veel.
Als je brok geeft vanwege de vitamines en mineralen, dan zou ik in plaats van muesli of brok dit geven:
http://www.pavo.nl/supplementen/pavo-totalsupply.html
Als je brok / muesli ook geeft vanwege de energie, dan zou ik in plaats van brok / muesli onbeperkt hooi geven, aangevuld met wat geweekte ongemelasseerde bietenpulp, gemengd met de pavo supply en mocht het nodig zijn wat olie (lijnzaadolie of zonnebloemolie) erbij. Olie kun je opvoeren tot maximaal 300 ml per dag. Dit zou ruim voldoende energie moeten geven.
Maar ja, dat is slechts mijn mening.
Dan zijn er wel betere muesli's te vinden. AnnemiekvM schreef:Ik snap niet dat er dan met koeieletters op de verpakking staal. Laag suikergehalte. Je wordt dan echt voor de gek gehouden. Ik denk het beste te hebben en dan blijkt dat niet zo te zijn. Dat si echt balen.