Ik leg het even uit, misschien kent iemand de situatie (en ja natuurlijk komt de DA nog langs)...
Ragne is inmiddels 18 jaar en 5 jaar geleden is er al lichte artrose in de linkervoorkogel geconstateerd. Nu liep ze sinds anderhalve week een beetje te kwakkelen. Ik deed dus rustig aan met rijden: weinig wendingen en voltes, alleen rechtuit draven en galopperen en heel veel stappen. Nu ging dat prima en ze liep mooi regelmatig. Totdat ze na 20 minuutjes rijden uit het niets stokkreupel was. Echt hoefzweer achtig. Maar dat is vreemd, want een hoefzweer ontdek je doorgaan direct en niet na 20 minuten rijden. Ook artrose is iets wat je eerder aan het begin van de rit 'voelt' dan na 20 minuten. Nu heb ik eergisteren ontdekt dat ze een schiefel heeft op het linkervoorbeen onder de voorknie, aan de buitenkant van het been. Het zit niet dicht bij de pees, eerder richting de voorzijde. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? De schiefel zit en pas 'net'. De dierenarts deed het eerder af met dat ze zich verstapt had, maar het paard loopt de dag erna weer als een zonnetje!
Nu stappen we even alleen aan de hand op het harde, maar ben nu echt nog opzoek naar de oorzaak van deze plotselinge kreupelheid. Iemand dit meegemaakt? suggesties? Ik hoor het graag