Oké, ik weet dat er al zoveel topics lopen over mok, maar toch zou ik jullie hulp willen vragen! Ik heb nl een pony
Maar goed, afgelopen zaterdag had ik haar een paar uurtjes buiten gezet omdat er wedstrijden op onze stal waren en wij dus niet konden rijden. Madam had liggen rollen en ik was bezig haar te borstelen tot ik bij haar achterbeen kwam en ik me doodschrok! Ze had een meeega dik been en ze had er veel pijn aan zag ik want als je eraan zat trapte ze. Ik meteen af gaan spuiten want het was ook warm en meteen de DA gebeld. Die kwam en onderzocht haar. We dachten dat het een trap was maar later bleek dat het hardnekkige mok was die naar binnen was geslagen??! Ik heb er zelf heel weinig verstand van en iemand adviseerde me om er tandpasta op te doen en een nacht te laten drogen, dat zit er dus nu op maar nu lees ik op een topic dat dat onwijs pijn doet bij je pony? En ik heb wel 1001 namen van verschillende zalf en dergelijke gelezen maar dat is niet echt mijn vraag.. Natuurlijk kun je niet op je pony rijden als ze mok heeft maar moet je haar juist stalrust geven of juist veel beweging? En hoe lang duurt het meestal voordat mok over is? Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen!