zou het mijt zijn?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

zou het mijt zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 17:09

Ik heb een lekkere dikke belg met gruwelijke dikke lange sokken, je raad het al: altijd gezyk met die sokken!

nu zit er iets in en ik denk aan mijt maar zou niet weten hoe dit eruit ziet:

rozige ophopingen met hele kleine 'korreltjes' zo dicht mogelijk tegen de huid aan en ze bewegen nog ook! dit heeft mijn paard alleen op haar achterbenen in de sokken waar dr staart voor hangt, ook op de flank bij de kruinen heeft ze er last van & ook haar hele hoofd, achter haar oren jeukt vreselijk, haar hoofd heeft ze al redelijk ver kapot geschuurd, voor de zekerheid heb ik haar hoofd al wel met imaverol behandeld maar nu vraag ik bokt of die weten wat het zou kunnen zijn?

Zammie

Re: zou het mijt zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:13

Volgens mij zit schurftmijt in de huid. Kan misschien luizen zijn? In ieder geval helpt bij beide behandelen met sebacil.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 18:37

luizen is het zo ver ik weet niet het zijn echt ophopingen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:05

Schurftmijt zit idd in/onder de huid, die zie je niet. Wat je ziet is huid en haar dat eraf valt, dus grote kale jeukende plekken, als je er met je hand overheen gaat veeg je het haar en de bovenste laag huid er alsware af. Het zit vrijwel altijd aan de binenkant van het pijpbeen, niet in de kootholtes.

Ik zou naar de DA gaan en een afkrabsel laten onderzoeken

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:06

mijt is te klein om te zien bewegen,ze zin pas onder de microscoop te zien Knipoog
aangezien het ook nog eens op de flanken en het hoofd zit lijkt het me helemaal sterk dat het mijt is.
luis misschien?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:13

Ik zou ook aan luis denken, het lijkt wel of ze op de warme plekjes gaan zitten, typisch luis.

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:09

Ik zou even de da langs laten komen om een afkrabsel van de huid te laten onderzoeken, zo weet je meteen waar je aan toe bent.

Manduu123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:50

Ik denk eerlijk gezegd aan maaien (maden)
Een fries die op stal staat bij mij heeft ook erge last van mok en veel sok en als het niet goed schoongemaakt en verzorgd word komen daar ook de maden uit!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:30

Maar maden zijn toch best groot? Wij hebben wel eens een schaap met maden gehad, maar die kon je prima zien. Zaten trouwens ook te krioelen, wat een walgelijke beesten trouwens, bah.