hebben we ze vanacht voor de zekerheid op stal gezet, omdat ze gisteravond weer zelf op pad zijn gegaan. Nu heb ik ze vanmiddag buiten gezet, maar ik kwam naar de stal toegelopen en er stond een veulen met gigantische vieze, dikke, gele snot uit der neusgaten me aan te staren, dat was Nisha. Ik dacht, wat is dit nu? Bij Milani kijken en zij had nergens last van, zo raar in 1 nacht is dit gebeurt? Hoe kunnen ze na, ze 1 nacht op stal te hebben gehad, Nisha ineens stront verkouden is? De dag daarvoor was ze nog kerngezond, niks aan het handje. Ik vat hem echt niet. Toen ik haar eenmaal het halster om had, viel het mij op dat ze helemaal ingevallen flanken had. Dus haar buik ook helemaal opgetrokken, alsof ze een tijd niet had gegeten, maar ze hadden hooi en water en Milani had niks van dit alles. Ik snap er niks van. Ze was ook erg sloom en wilde niet mee lopen. Ik heb de veearts gebeld, ze zij dat ik de temperatuur op moest nemen, maar had geen termometer bij de hand. Als het allemaal nog lukt, komt ze straks of morgen even langs. Uiteindelijk, toen Milani voorop liep, kwam ze er wel achteraan en leek het wat beter te gaan. Ze ging in de wei ook weer staan eten en de brokjes waren ook nog interessant.
Wat denken jullie? Ik heb natuurlijk gelijk gevoeld naar droes, omdat ik daar aan zat te denken. Maar niks geen opgezette klieren of bulten tussen haar kaken/nek?
Ik vind het maar vreemd... hoop dat het snel beter gaat met haar