Alleen zelf toepassen vind ik nog wat moeilijker, zeker met in de juiste hoeveelheden
dus wat hulp zou fijn zijn!Sam is een kwpn-merrie van ongeveer 1.62. Ze is 9 jaar oud.
Sam kreeg van haar vorige eigenaresse altijd
4kg hooi per dag (2x volle kruiwagen met hooi)
En 2x een handje brok en 2x een handje muesli.
Nu had zij altijd basisbrok van Subli. Nu lees ik net op de website van Subli het volgende;
Citaat:Basisbrok
Conditievoer voor paarden en pony´s die geen of weinig arbeid verrichten. De uitgebalanceerde samenstelling draagt bij aan een goede gezondheid en vitaliteit van uw paard of pony. Ook zeer geschikt bij weidegang of naast ruwvoer met een hoge voedingswaarde.
En de volgende muesli:
Citaat:Structuurmuesli
Een multifunctioneel voer dat bestaat uit droge muesli, gepofte granen met een vitaminekorrel en gezonde vezels. Speciaal geschikt als volledig krachtvoer voor paarden die brok minder goed opnemen en als variatie voor sportpaarden en zogende merries.
Maar Sam krijgt nu toch eigenlijk elke dag wel beweging (bij haar vorige eigenaresse niet), hetzij door rijden, losgooien, longeren e.d. dus voldoet deze brok eigenlijk wel? Ik krijg het idee dat ze helemaal de verkeerde brok krijgt
...Ik ben Sam meer hooi gaan voeren omdat ze wat dun werd. Nu ze op stal staat krijgt ze een hele ruif vol met hooi en een plak ernaast. Dit eet ze in een avond/nacht op. 's Ochtends krijgt ze ongeveer een halve ruif vol hooi. 's Middags staat ze nu in de bak omdat het land anders kapot gaat. Wanneer het weer gaan vriezen kunnen ze het land weer op. Hooi in de bak geven is helaas geen optie want dan eet Sam niet.
Ook heb ik inmiddels een KNZ liksteen aangeschaft omdat ze erg aan haar staldeur, hekken en handen zat te likken.
Ik vind Sam zelf wat dun maar haar vacht heeft wel glans. Met rijden is ze wel voorwaarts maar ook niet overdreven actief. Dit hoeft natuurlijk niet, maar mogelijk is dit ook van invloed op haar voeding?
Wie kan me hier een beetje mee op weg helpen?

ik zou ook wel graag een keer een overzicht met foto's en voedingswaardes willen zien van hooi, voordroog, paardenkuil en koeienkuil, zodat ik weet wat ik voor me heb
! Want op google kom ik ook niet veel verder helaas