oke, hier ben ik weer, mijn paard is 10 weken geleden uitgegleden en is sinds die tijd kreupel en ik ben naar kliniek woudenberg geweest en die zei dat het uit zijn rug kwam, en mij werd geadviseerd om hem rustig te longeren hij mocht hierbij wel af en toe uit zijn plaat gaan. dus heb ik dit gedaan en 2 dagen later galopeerde mijn paard op 3 benen en zette hij zijn rechter achterbeen (kreupele been dus) niet meer aan de grond, ik was er best wel van geschrokken en dus heb ik samen met mijn dierenarts besloten om hem naar utrecht te brengen, daar aangekomen was hij helemaal niet meer kreupel, niet op de buigproeven niet op de harde volte en ook niet in de zachte bak, maar aangezien ik hem nog geen 4 dagen geleden op 3 bene had zien galoperen wilde ik hem daar 2 dagen laten zopdat zei hem nog even in de gate konden houden, ze hebben daar foto's en eggo's gemaakt en daar was niks op te zien na 2 dagen werd ik opgebeld dat hij toch een lichte kreupelheid vertoonde en dat hij was uitverdoofd in zijn knie gewricht, hij gaf hier wel een maar een zeer matige reactie op, maar toch wilde ze hem inspuiten met cortticosteroiden (in zijn kniegewricht) en ik zou daarna 4 weken moeten stappen, afgelopen maandag ginhg ik terug en werd hij opnieuw onderzocht, alleen was hij nu vanaf het begin afaan al kreupel, niet heel erg maar wel een lichte kreupelheid die alle artsen nog niet eerder bij hem hadden gezien (ofwel hij is er slechter op geworden) nu wilde ze hem nog een keer uitverdofen maar dit keer werkte mijn paard niet mee, hij moest een beetje gesedeerd worden voor ze hem konden uitverdoven en dus heb je een beetje vertekend beeld, ook hier reageeerde hij weer heel matig op maar gaf wel een reactie.
nu heb ik dus te horen gekregen dat ze een kijkoperatie willen doen maar voor mijn gevoel hebben ze nog verder nergens naar gekeken, ik heb gevraagd of ze foto's van zijn spronggewricht willen maken en van zijn rug, maar dit vonden zei niet nodig, buiten het feit dat ik het niet graag wil dat ze inh mijn paard gaan sneiden en dat hij onder verdoving moet, brengt te operatie behoorlijk wat kosten met zich mee die niet allemaal vergoed zullen worden door de verzekering.
ik heb nu een arts uit bodegraven gebeld en die zei dat ze daar altijd naar de rug kijken en hem net zo lang onderzoeken tot ze iets zeker weten, wat zouden jullie doen, toch nog naar bodegraven of zeggen jullie vertrouw op de kennis in utrecht en laatr hem wel maar meteen opereren..
alvast bedankt!