Overjarig/Oud hooi

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Overjarig/Oud hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 09:17

Heeft iemand wellicht een tip waar ik snel aan overjarig/oud hooi kan komen?
Ik woon centraal in Nederland ( Amersfoort e.o.) en heb een paard staan dat rondom bevangen is.. ons eigen hooi (1e snede) is te voedzaam.. Ik heb al bij een paar boeren in onze buurt gevraagd maar die hebben alleen kuil en geen oud hooi..

Iemand?

CarinaR

Re: Overjarig/Oud hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:19

heb je geen fourage handelaar in de buurt? misschien hebben die nog wat liggen? of weten misschien wel iemand

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:22

Boeren blijven proberen, er zijn zat boeren die nog een lading van vorig jaar hebben liggen....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:23

Je kunt ook vragen naar graszaadhooi, daar zitten heel weinig voedingsstoffen in.
Of anders gerstestro bijvoeren als maagvulling.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 09:39

Ik heb al verschillende fouragehandels in de buurt gebeld - niemand heeft hooi van vorig jaar liggen - volgens zeggen omdat het toen zo'n slechte zomer was en er daarom weinig hooi te verkopen was...

Brainless: oh.. dat lijkt me wel een goede tip! Het voedingsgehalte moet voor dit paard naar omlaag.. als ik dan nu hooi met gerstestro zou mengen, is dat een idee? Bijvoorbeeld 1 plak stro mengen met 1 plak hooi? Ik moet voorkomen dat het paard sterk gaat afvallen (ivm vrijkomen vetzuren) maar omdat ze rondom bevangen is, mag ze geen 'rijk' hooi hebben. En kennelijk is het hooi van ons eigen land te rijk.. Boos!