Ik ben er achter gekomen dat mijn paard net achter de schoft en dan ongeveer 10cm. behoorlijk gevoelig is en eht niet prettig vind als je daar duwt.
We weten niet hoelang dit al is en ik houd het in de gaten.
Zijn er ander manieren dan fysio om een paard daarmee te helpen speciale maseer methoden ofzo???
Ik weet niet of het de spieren zijn maar ik doe er na het rijden steeds van dat rapide Cooling gel op.
Als het echt langdurig doorgaat met deze klachten moet er natuurlijk wel iemand bij komen.
Maar aangezien het niet mijn eigen paard is maar verzorgpony(waar ik bijna lles mee doe) kan ik neit zomaar een fysio erbij laten komen).
Meer uitleg:
Op moment dat ik emt 2 vingers redelijk druk zet....(dus elke kant 1 vinger) kijkt hij chagerijnig en doet zn hoofd omhoog verder doet hij niks. Instructie heeft gevoeld en gedaan en zegt dat ik opzich wel door kan rijden maar veel lang en laag zodat hij over z'n rug loopt en veel longeren. Ik weet dta de instructie niet in een paard kan kijken maar ze heeft zelf ook paarden heeft veel ervaring en weet naar mijn idee best wat ze zegt/doet.(excuses als je eht er neit mee eens bent). De cooling gel zal ik mee stoppen!!!!
. Ik kan er zelf geen fysio of osteopaat bij halen i.v.m. d ekosten enzo... en het is neit mijn paard. s'winters heeft hij altijd een humeur waarin hij wel vaer kwaaltjes heeft de eigenaar zegt dta het daar ook aan kan liggen.P.s. er zijn niet zulke goede ervaringen bij ons met fysio of osteopaat....