Vandaag heeft mijn pony de hele dag in de stress gezeten.
Er was rally langs onze manege en hij is helemaal in paniek geraakt.
Ik werd gebeld door een stalgenoot vanochtend en ben meteen gekomen.
Hij heeft heeel erg gezweet en stond de hele dag te rillen. Hij was echt volkomen in paniek de hele dag!
Op advies van de DA hebben we zijn deken af gedaan en alles donker gemaakt en zo rustig mogelijk. Ik ben de hele dag bij hem gebleven en af en toe kalmeerde hij wel, meer kon ik niet doen.
Aan het eind van de dag toen alles was afgelopen en hij was weer iets rustiger heb ik hem op advies van de DA helemaal afgespoten en droog met een deken op stal gezet.
Toen ik hem ging afpuiten was hij wel droog en voelde hij normaal aan, hij had wel allemaal opgedroogd zweet op zijn vacht. Toen ik hem had afgespoten (koud water) dampte hij wel weer.
Ik kon zien dat zijn spieren trilden, met name in zijn rug en achterhand, hij staat nu droog met een deken op stal maar ik ben bang dat hij morgen ontzettende spierpijn heeft. Ik heb wat opgezocht over spierbevangenheid en daarbij staat bij de symptomen ook trillende spieren in de achterhand.
Weet iemand wat ik morgen het beste kan doen? en zou hij spierbevangen kunnen zijn?