Ik geloof dat er bij de Equest niet voor 600kg, maar voor 545kg in de spuit zit, maar ik heb 'm niet liggen en jij wel, dus dat is simpel na te zoeken voor je.
Een fjord die in wedstrijdconditie is weegt zo'n 400-450kg, een gezellige recreatie fjord zo tegen de 500. 600 is echt niet haalbaar, of het moet de dikste en grootste van Nederland zijn.
Wormenmiddelen moet je zo min mogelijk vaak geven, om resisitentievorming door de wormen te vertragen, maar als je het geeft moet je niet onderdoseren. Ik zou dus de hele spuit geven. Het is nu ook wel de goede tijd voor de pramox: zo in de winter wil je behandelen tegen rode bloedworm (cyathostominae) en lintworm. Enkel als je ook een spoelworminfectie vermoed (meestal bij jonge paarden), dan moet je een ander middel gebruiken met Pyrantel als werkzame stof, b.v. Banminth of Strongid-P. Maar dat werkt in normale doseringen weer miet tegen de lintworm.
Succes!
p.s. Ik meen dat moxidectine (werkzame stof Equest) enkel risico's geeft bij veulens en minipaardjes, en bij minipaardjes enkel omdat die vaak enorm worden overgedoseerd. Dat lukt je niet met 1 spuit bij je fjord, dus geen stress!!!