Sinds vorige week heb ik een nieuw paard, alleen staat ze voor op ijzers.
Nu heb ik nog nooit een paard gehad met ijzers en vraag ik me af wanneer het tijd is dat de hoefsmid weer komt?
Hoe kan ik dit zien aan de ijzers?
Bedankt!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
maar dan laat ik de hoefsmid gewoon komen! x_Quinta_x schreef:Tja, wannneer de hoefsmit moet komen hangt er eigenlijk een beetje van af. Als je bv. elk weekend op wedstrijd gaat en dus elke keer kalkoenen draait, dan lijdt het hoefijzer wel meer en moet de hoefsmit al sneller komen.
Je kan het misschien eens aan je smit vragen wat het beste is. Ik denk dat hij gaat zeggen iets van rond de 12 weken.

splash1999 schreef:12??? beetje lang he. ik weet in de winter kan het zijn dat ze langer ermee gaan maar zo lang?? in de zomer doe ik 6 weken met ijzers in de winter misschien 9 of net 10 in uiterste gevallen.
Maar met ijzers is het toch meestal standdaard om de 6-8 weken, al verschilt dat enorm per paard. Die van mij moest om de 5 weken rondom nieuw en tussendoro sloeg ze er af en toe nog eentje extra af :/ Na zo'n 5 weken ging alles echt flink los zitten helaas.