bulten van de muesli??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CarolineP

bulten van de muesli??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 00:46

Ons paard heeft op z'n billen allemaal zachte bulten/schijven.
Het begon ongeveer een week geleden met een soort "rare" vacht, alsof z'n deken niet glad had gezeten.
Vandaag zat ie echt onder.
Hij heeft er geen last van en iemand opperde dat het misschien van de muesli kon komen.
Hij krijgt anderhalve schep kruidenmuesli per dag. ( en biks uiteraard).

Wie heeft ook zoiets gezien?

Tanja_dB

Re: bulten van de muesli??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:46

Dat klinkt als een allergische reactie. Het kan van de muesli komen, mijn paard kan ook niet tegen alle soorten muesli en krijgt dan bultjes en schilfers in de vacht. Mijn paard kan vermoedelijk niet tegen de melasse die in muesli (en brok!) zit, nu krijgt ze muesli zonder melasse, dat gaat wel goed.

Het hoeft echter niet van de muesli te komen, allergische reacties kunnen zoveel oorzaken hebben. Om het te testen kan je de muesli tijdelijk weg laten, als het dan overgaat is de kans groot dat het daarvan komt.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:49

heej! een paard bij ons op stal heeft dat ook! ik lees even mee hihi Haha! groetjes deess

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 00:10

hoi! Ja, je weet maar nooit. Er zijn zoveel paardenmensen op bokt.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:15

hoi! marieke heeft n cursus gehad van pavo toen,en ze zei ook dat t best vd kruidenmelange kon komen,die is volgens haar niet zo geschikt om als hoofdbestanddeel van het krachtvoer te dienen vanwege allerlei toevoegingen.er zijn wel geschiktere mueslies zoals die sportsfit die wij voeren.ben wel benieuwd of het drastisch minderen wat we nu doen ook effect gaat hebben.groetjes weer,deess

Fientje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 00:03

hoi kan goed zijn dat je paard een reactie geeft op iets wat in de muslie zit waar hij zo op reageert,, maar dat kan heel erg verschillen.. opeens een allergie van iets wat hij normaal altijd eet kan ok goed zijn

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 00:20

Kunnen ook gewoon eiwitbulten zijn, door een overschot aan eiwit als je paard daar gevoelig voor is....

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:41

DIe van mij kreeg je het heel erg van pavo sportfit. Ze krijgt nu cavalor en het is over. Ik zou eens ander meusli proberen kijken of het dan beter gaat.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 21:47

Hij krijgt nu helemaal geen muesli meer. Dan zou je na een poosje verschil moeten gaan zien.
Het lijkt er idd op dat de bulten nu al afnemen.