paard onrustig door medicatie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LALALA_x

paard onrustig door medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 14:33

hééj ,
Omdat mijn paardje mankte en er geen reden was , hebben we de dierenarts erbij gehaald. Nu moet hij een week rusten want zijn sesambeentjes daar leek iets mis mee te zijn. Hij heeft een spuit gekregen en medicatie en ik moet per dag ongeveer 3 keer gaan wandelen en steeds 10 minuten. Ik moet wel even wandelen naar de binnepiste met hem en dit heeft eigenlijk nooit echt problemen gegeven maaar sinds hij mank staat en die medicatie krijgt is hij steeds opgefokter. Hij heeft steeds meer schrik , ik kwam er daarnet mee buiten en ik dacht dat hij op de loop ging gaan. Is dit normaal dat je paard van de medicatie of van de pijn nerveus word ?

Zesiram

Re: paard onrustig door medicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:37

Lijkt me logischer dat je paard nogal wat energie over heeft, omdat hij maar 3 x per dag 10 minuten er uit kan. En dat wordt steeds erger, want elke dag op stal staat hij zich weer verder op te vreten. Ik spreek helaas uit ervaring, die van mij staat al 8 weken op boxrust. Zeker als je paard medicijnen krijgt tegen de pijn, dan voelt hij zich weer goed en wel weer lekker aan de gang!
Heb je zijn voer aangepast aan het niet werken: dus krachtvoer weghalen en wat extra ruwvoer voor de bezigheidstherapie?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:41

ik ga met erleyne mee, inderdaad gewoon even geen kractvoer meer, geef het zoveel mogelijk afleiding in de stal, vertrouw je het echt niet, kan je altijd de da even bellen.

LALALA_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 14:49

erleyne schreef:
Lijkt me logischer dat je paard nogal wat energie over heeft, omdat hij maar 3 x per dag 10 minuten er uit kan. En dat wordt steeds erger, want elke dag op stal staat hij zich weer verder op te vreten. Ik spreek helaas uit ervaring, die van mij staat al 8 weken op boxrust. Zeker als je paard medicijnen krijgt tegen de pijn, dan voelt hij zich weer goed en wel weer lekker aan de gang!
Heb je zijn voer aangepast aan het niet werken: dus krachtvoer weghalen en wat extra ruwvoer voor de bezigheidstherapie?

Mijn paard staat op een manege dus ik moet hem zelf geen eten geven. Dus ik zal wel vragen of ze wat minder krachtvoer wil geven. Het vervelende is dat hij absoluut niet los mag gelaten worden in de wei of op het padock omdat als hij gaat lopen en hij zet zijn voet verkeerd dan hebben we nog grotere problemen. Bedankt voor de tip Lachen !

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:40

wat krijgt ie aan medicatie?