Ik ken een paardentandarts (geen naam, ik wil niemand slecht maken) die bij de paarden van mijn vriendin komt, zij is super tevreden en ik hoor dat hij bij steeds meer mensen komt.
En toch staat mij zijn werk niet aan, al meteen niet ik had nog geen prijs gezien maar enkel plaatjes hoe hij te werk gaat.
Ik vind dat hij echt teveel doet aan de tanden, als hij klaar is lijkt het net alsof er allemaal kiezelsteentjes op een rij staan.
Het paard van mijn vriendin heeft een paar dagen slecht kunnen eten, ik denk dat dat kwam omdat zijn hele snijvlakken weg waren geslepen.
Hij snijd de voorste tanden kort en trekt graag tanden.
En dat ieder jaar weer, onderhand er is altijd wel wat.
Ik vind dit echt teveel van het goede, een paard wat toch voldoende ruwvoer krijgt en een goede stand van het gebit heeft zou toch niet zo'n dramatische aanpak nodig hebben ieder jaar.
Bij iedereen waar hij komt hoor ik dat hij minimaal 1,5 tot 2 uur bezig is geweest, is dit nou echt nodig.
Mijn dierenarts doet mijn pony de tanden ook electrisch en dat gaat prima en het duurt nooit zo lang en mijn paard heeft daarna nergens last van.
Nogmaals ik zeg niet dat die man slecht werk levert alleen mij bevalt het niet, zit ik nu fout met mijn vooroordeel of hoe zit dat?
Hoe denken jullie hierover?