Paard kreupel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

4Zillah4

Paard kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 21:03

Mijn paardje is sinds afgelopen zaterdag kreupel. Vrijdag avond les gehad, niks aan de hand. Zaterdag werd ik gebeld dat ze kreupel was. Ik na mijn werk ernaar toe. Paard liep erg kreupel en zette haar rechter voorhoef alleen op de toon neer. Been was erg dik. Ik heb het been afgespoten en het werd al een stuk dunner. Er bleef alleen een duidelijke verdikking aan de buitenkant van het been. Daarna 20 minuten gaan stappen en weer op stal. Volgende dag hetzelfde. Gisteren ging het al beter, het been is ook minder dik maar ze is nog steeds erg kreupel. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn??
Het afspuiten is wel lastig omdat ze ook mok heeft en dat egenlijk droog moet blijven dus het is heel erg dubbel.
Ik ga morgen de dierenarts bellen maar ik wil me graag een beetje voorbereiden op wat er komen gaat.

ARCTN

Re: Paard kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:22

Bij ons op stal was een pony die door de mok een dik been heeft gekregen en kreupel is gaan lopen.. Duurde erg lang voordat dat herstelde.
(natuurlijk kan bij jou paard andere oorzaak zijn)

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:10

Hoefzweer? Is het warm? Zo ja, waar is het warm?

4Zillah4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 18:19

rixtb schreef:
Bij ons op stal was een pony die door de mok een dik been heeft gekregen en kreupel is gaan lopen.. Duurde erg lang voordat dat herstelde.
(natuurlijk kan bij jou paard andere oorzaak zijn)

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad van de mok. Ze loopt nu een stuk beter. Ze heeft antibiotica gehad en een paar dagen plaspoeders waardoor de zwelling helemaal weg is.

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:49

Mooi dat het weg is