Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Annemeik schreef:Dan krijgt ze ws niet genoeg ruwvoer.
Mijn ruin deed dat vorig jaar ook op de vorige stal, nu op deze nieuwe stal waar hij echt veel hooi krijgt doet hij het niet. En hij wordt er echt niet te dik van hoor.
Annemeik schreef:Vragen of ze meer hooi willen geven op je stal.
Michellkuh schreef:Of zelf het hooi pakken en erbij gooien, of mag dit niet?
AronenLoutje schreef:Dan zal je toch moeten gaan bespreken om je paard meer ruwvoer (hooi/kuil) te laten krijgen want dit is zeker niet gezond, een paard moet zoveel mogelijk hooi tot zijn beschikking krijgen. Mijn oudere merrie at vroeger toen ze nog op stro stond ook alles op als ze de kans kreeg, die staat nu op zaagsel (staat nu overigens bijna altijd buiten) want ze werd er vaak koliekerig van, dus hou daar wel rekening mee.
finn2003 schreef:Maar zo'n staleigenaar ziet toch ook dat de stal elke keer bijna leeg is en die zal dan toch wel wat meer voeren of met een idee komen? Lijkt mij tenminste.
C_arola schreef:Eerst overleggen met de stalhouder of je paard meer kan krijgen.
Rijd je moeder ook op de paard?
jessj22 schreef:ze moet indd meet ruwvoer hebben
hooi
sommige mensen zeggen dat zemelen helpen tegen het vullen van de maag ik weet niet of het help ik heb het zelf maar heel even gevoerd vond het niet handig
of mischien overhebben of je paard op zaagsel of vlas mag=
en hooi moet je effe rond kijken meeste boeren hebben wel wat voor de verkoop

Annemeik schreef:jessj22 schreef:ze moet indd meet ruwvoer hebben
hooi
sommige mensen zeggen dat zemelen helpen tegen het vullen van de maag ik weet niet of het help ik heb het zelf maar heel even gevoerd vond het niet handig
of mischien overhebben of je paard op zaagsel of vlas mag=
en hooi moet je effe rond kijken meeste boeren hebben wel wat voor de verkoop
Goed, hier heb je dus echt niets aan aan dit antwoord... Ze eet stro omdat ze honger heeft, dus dan haal je het stro weg en zet je haar op zaagsel? Lekker zeg...