Wat betalen jullie per maand aan hooi op stal

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

Wat betalen jullie per maand aan hooi op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:08

Ben erg benieuwd wat jullie per maand aan hooi op stal moeten betalen? bij ons is het €30 per maand,maar vanaf vandaag moeten degene die weleens zelf hooi bijpakken €12,50 exstra betalen...vind dit best duur... Boos! gr emaartje

(owja stalgeld is dan €80 voor stal,€30, voor hooi,
en dan komt er nog de zakken brokken bij die je verbruikt per maand en het vlas wat je gebruikt per maand)ik kom dan uit op €133 per maand
met nou €12,50 exstra Vork
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 27-10-08 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikj

Re: Wat betalen jullie per maand aan hooi op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:11

waar ik nu sta helemaal niets:) zit bij stalling en training inbegrepen,
op mijn oude stal was dat rond de 36 euro per 3 maanden.. viel opzich ook nog wel mee

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:12

1 pakje kost me 2,50 dit halen we dan zelf op bij een andere boer met superpakjes!!
per maand weet ik niet hoeveel ik betaal omdat we het hooi ook voor de andere beesten gebruiken!
ik denk iets van 10a12 pakjes hooi per maand voor 2 paarden

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:12

Wij betalen 4,00 per (kleine) baal , dus in de zomer 48,00 per maand .
In de winter sta ik op kuil , 15,00 per maand.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:18

horsii schreef:
Wij betalen 4,00 per (kleine) baal , dus in de zomer 48,00 per maand .
In de winter sta ik op kuil , 15,00 per maand.

hoe groot is die kuil baal?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:05

In de winter 18 balen hooi ( a 22 kg ofzo ) maal 3 euro .....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:06

Ik betaal niks (heb hele lieve schoonouders met een hooizolder vol hooi)

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:29

Mijn paard staat 24/7 in de wei met schuilstal en vriendjes, onbeperkt (goed) hooi aanwezig. Paarden worden 's ochtends en 's avonds gevoerd en iedere dag geknuffeld. Er zijn ook altijd wortels of appels aanwezig die je aan de paarden mag geven, buitenbak zonder verlichting en fantastische uitrijmogelijkheden. Ik betaal 100 euro per maand, niets extra voor hooi of de andere dingen maar ik koop wel zelf mijn muesli. Ben in totaal per maand iets van 120 euro kwijt.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 16:40

even update,,vandaag met eigenaar stal gesproken,nou vind ik het ook niet zo erg om bij te betalen,want het zit zo €30 per maand betaal je voor 1x per dag hooi..en €42 voor 2x per dag hooi en mag je zelf bijpakken...hij had het evne uitgelegd..

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:38

Ik heb het eens bijgehouden en uitgerekend bij een twenter die bij ons op stal stond en die at ook wel €30, aan hooi per maand hoor (we betalen €3,- per (kleine) baal hooi).

Fijn dat de staleigenaar het je even heeft uitgelegd Lachen
Maar krijgen de paarden bij jullie dan maar 1 keer per dag hooi??

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 19:34

_iDj_ schreef:
Ik heb het eens bijgehouden en uitgerekend bij een twenter die bij ons op stal stond en die at ook wel €30, aan hooi per maand hoor (we betalen €3,- per (kleine) baal hooi).

Fijn dat de staleigenaar het je even heeft uitgelegd Lachen
Maar krijgen de paarden bij jullie dan maar 1 keer per dag hooi??

ja als je €30 per maand betaald krijg je paard maar 1x per dag hooi Verdrietig vandaar ik nu meer ga betalen dan krijgt hij 2 keer maar meot ik het wel zelf geven...en hij krijgt er nog kuil bij wat ik zelf inkoop... Knipoog

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:43

Op de vorige stal waar ik stond hoefde ik eerst nooit te betalen, omdat ik altijd klusjes deed voor die man. Toen kwam die dat ik opeens maar s moest gaan betalen omdat er niks meer te doen was. Prima geen probleem, hij kwam met € 4 euro per pak hooi en zei dat mn friese jaarling een pak hooi op een dag eet. Vond het echt achterlijk vooral omdat hij nogal draait en keert door zn verslaving dat was echt iritant ben daar ondertussen ook weg.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:18

Bij ons zit dat bij de stalling inbegrepen. Ik betaal nu 230 euro per maand voor stal, 2x per dag hooi, uitmesten, dagelijks schoon stro, gebruik binnen- en buitenbak. Normaal zit er weidegang bij in ook maar ik huur voor Willow een apart stukje samen met nog iemand, omdat wij ze niet graag bij "de hele bende" (zo'n 20 paarden in een modderpoel) zetten. Nu er weinig gras staat doen we daar dagelijks ook nog 2 kruiwagens naartoe (dan is het 's avonds ongeveer op als we ze gaan halen). Voor ik doorga krijgt hij van mij ook nog eens hooi.

Maar, niet voor lang meer want binnenkort komt hij mijn merries thuis vervoegen Clown
Die staan overdag in de wei, ze kunnen dan ook wel in hun stal waar hooi ligt of aan de hooiruif. 's Avonds staan ze op de paddock met hooiruif dus eigenlijk hebben ze onbeperkt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:21

Zo'n 85 euro voor paard per maand en nog eens zo'n 75 euro voor de twee kleintjes per maand...

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:33

ik sta exclusief en hooi kopen we dus zelf. we doen met zijn vieren 1 grote ronde baal en daar doen we dan 2 weken mee. dus 2 balen per maand. dat is samen 64 euro. dus 16 euro per persoon per maand.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:09

Ik voer kleine baaltjes kuil, de kleine vierkante betaal ik 6,50 voor en de kleine ronde 8,-

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:36

vind het nog wel meevallen, je stallingin het algemee. ik betaal voor een kale stal 90 euro, voor weidegang 32,50, dus al 122,50 per maand en dan heb ik verder nog niks. komen nog per week 2 pakken stro a 4 euro bij, per week, per week 1 pak vlas a 8 euro, dus totaal per maan bodembedekking 56 euro per maand. dan per week ongeveer 2-3 pakken hooi, zeg 3 nu in de winter a 2,50 ps is 30 euro per maand en dan nog brok ongeveer 1 zak muesli per maand is 15euro en lucerne 10 euro

totaal per maand: 233 euro

en dan moet ik nog zelf mesten etc

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:56

Ik betaal €25 per maand voor hooi wanneer ik maar 1x per dag voer (wanneer mijn paard dus enkel 's nachts op stal staat, krijgt ze alleen 's avonds hooi). In de winter, als ze minder buiten kunnen geef ik 2x per dag hooi en betaal ik €50. Dat komt dan wel neer op onbeperkt, het hooi is nooit op wanneer ik de volgende lading geef.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:06

Het lijkt wel veel, maar ik vind het nog wel meevallen.
Als ik kijk wat die van mij eten:
's winters ben ik zeker 1 pak per dag kwijt voor mijn paard en pony.
á 2,50 per pakje (en dat is het goedkoopst hier in de omgeving) zou ik dus per maand 30 x 2,50 = 75 euro aan hooi kwijt zijn. Gedeeld door twee is dat dus 37,50 per paard per dag.
Als je je dan nog een bedenkt wat de afschrijving van de opslagschuur/hal en de voertijd e.d. kost vind ik het dus wel meevallen. Lachen

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:47

Hier eten ze met z'n vieren vier grote balen voordroog per maand, dus voor 35 euro per paard. Met kleine baaltjes (3,50 per baal) was ik anderhalve baal per dag kwijt dus zo'n 40 euro per paard.
Je kunt je paard naar mijn mening niet beperken in z'n ruwvoer, verstandig dus dat je overgaat naar 2 x per dag en dan nog extra bijvoeren, ik snap alleen die staleigenaar niet dat hij standaard maar 1 x per dag hooi geeft, lijkt op commercieel zonder verstand te hebben van paarden? Ik zou op zo'n stal beslist niet willen staan.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:05

Ik betaal voor 2 paarden ongeveer 80 per maand. Dan krijgen ze 3 keer per dag zon dikke plak van een klein baaltje