paard met last van zijn rug...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveRoes

paard met last van zijn rug...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 17:50

hai
ik heb een verzorgpaard(renpaard) en hij heeft al vanaf dat ik hem berijd last van zijn rug... het gaat nu wel steeds beter maar toch vroeg ik me af of sommige mensen daar oeveningen voor weten. masseren doe ik wel al af en toe maar weet iemand ook oefeningen voor tijdens het rijden??
alvast heel erg bedankt!

Inoterry

Re: paard met last van zijn rug...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:41

Tsja, oefeningen voor tijdens het rijden. Het moet zowiezo altijd een doel van de ruiter zijn om het paard los in zijn rug, met de achterhand eronder te rijden. Dat is op zich al goed voor de rug.
Verder weet ik niet wat er mis is met zijn rug, maar ik moet met mijn rugpatient veel voltes, overgangen en schouderbinnenwaarts rijden. Maar dat advies komt van een fysiotherapeut die mijn paard grondig heeft onderzocht, en aan de hand van zijn specifieke klachten een trainingsschema heeft samengesteld.

Aukie

Re: paard met last van zijn rug...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:55

Is er al wel een keer naar gekeken? Mag je uberhaubt wel op hem rijden?? Als het nog niet gebeurd is zou ik er een goede fysio naar laten kijken en op zijn/haar advies afgaan zoals bij Inoterry het geval is. Op bokt krijg je misschien adviezen die zijn rug juist kapot maken. Dus eerst nagaan waar het probleem zit en tot die tijd niet gaan rijden. Zeker niet als hij pijn heeft.
Veel succes!