Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Gebroken hoefbeentjes komen in de praktijk vrij weinig voor. Dat is echt zo pijnlijk, dat het paard van de pijn omvalt... denk ik. En per direct wordt ingeslapen.
. Arabesk schreef:
Kymalin schreef:Misschien dat TS teveel naar dode paardenpoten in haar vriezer kijkt in plaats van eens te kijken hoe een levend paard beweegt en belast. Da's trouwens een stuk interessanter dan allerlei proefjes en knutsels aan dood materiaal wat ook nog eens verzwakt is doordat het doormidden is gezaagd.
Kymalin schreef:Uiteindelijk is het nog altijd zo dat je nog zulke prachtige schoenen kunt hebben maar als je er niet op kunt lopen dan zijn ze nog niets waard. Maar dat weet je pas als je de schoenen aantrekt en er mee gaat lopen en niet als je ze op een paspop tentoon stelt....
Hoewel we het niet altijd met elkaar eens zijn!
scoxxx schreef:Het bestuderen van dode voeten, levert toch een vorm van "leer het materiaal en de samenhang hierin kennen".
Uiteraard is deze studie niet compleet, maar alle onderdelen tezamen levert toch een betere visie op in zijn algemeenheid.
Kymalin schreef:Levend materiaal geeft nu eenmaal een andere beweging dan dood materiaal.
scoxxx schreef:Het bestuderen van dode voeten, levert toch een vorm van "leer het materiaal en de samenhang hierin kennen".
Uiteraard is deze studie niet compleet, maar alle onderdelen tezamen levert toch een betere visie op in zijn algemeenheid.
scoxxx schreef:Voordeel van de topics die Arabesk plaatst/opent, is dat je altijd getriggerd wordt om na te denken. En dat kan ik eigenlijk alleen maar toejuichen.
Er is al zoveel leed op hoeven-gebied. Als ik het werk van sommige hoefsmeden zie, staat me het huilen nader dan het lachen.
En de fotootjes die Arabesk plaatst van haar eigen werk, ziet er altijd wel mooi uit... eerlijk gezegd.