Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

. Dit is alleen niet geasfalteerd en best stijl.. 
en soms zie je het met het blote oog niet als het langzaam omhoog gaat. 
IndianLady schreef:Ik denk dat als je een heuvel tegenkomt je vanzelf wel merkt of het een heuvel is of gewoon een klein hoogteverschil.
Als ik heuvelaf ga dan voel ik mn fjord zichzelf schrap zetten, hij gaat dan meer op zn kont lopen en doet voorzichtig aan. Heuvelop merk ik vaak ook wel als hij moeite heeft/krijgt. Maar het is lastig uitleggen wat steil is en wat niet, heb namelijk niet altijd mn geodriehoek bij meen soms zie je het met het blote oog niet als het langzaam omhoog gaat.

is dat het veel zwaarder is om een stuk van 4km te lopen dat nauwelijks steil omhoog loopt, dan een steile heuvel op te rennen. Simpelweg door lange afstand versus korte afstand.
. 

henny_w schreef:Ik ken een bekend westernruiter en jurylid die als training van de achterhand zelfs kleine stukjes achterwaarts de helling opgaat in stap.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt me knap zwaar voor de paarden

ikenindi schreef:maar wat zou dan voorwaarts omhoog het beste zijn als oefening? het gaat idd om achterhand en rug. tenzij jij me kan zeggen hoe en welke spieren ik ook nog kan trainen dmv een heuveltje