Alvast bedankt voor het lezen van mijn berichtje.
Maar pony heeft sinds twee dagen vocht in zijn hakken. Eergister alleen aan één been gister ook aan de ander. Het is geen piephak, het vocht zit als een bultje in het kuiltje van de hak aan de buitenkant, tussen een bot en de bal van de hak in. (als je begrijpt wat ik bedoel
) En daarbij is zijn been linksachter ook minimaal dikker. Als ik in het bultje duw geeft hij geen pijn aan, het vocht lijkt dan wel 'weg te lopen' en als hij zijn been dan weer buigt is het bultje weer terug. Het 'dikkere' been zakt gewoon af bij het wandelen. De pony is 3,5 jaar en er wordt heel voorzichtig meegedaan. Gemiddeld wordt hij 1x per week een half uurtje gereden. Voor dat hij dit vocht eergister kreeg was hij anderhalve week niet gereden dus ik neem aan dat het geen overbelasting is. De pony staat overdag van 07:00u tot 19:00 buiten op een pleintje (betonplaten) met nog een andere pony die dominant is. In eerste instantie dacht ik dus aan een trap maar toen hij het aan twee kanten kreeg leek het mij wat onwaarschijnlijk. In zijn stal ligt goed veel stro en is altijd droog.
Verder heb ik even geen idee welke informatie relevant is.
Wat kan ik nu het beste doen?
Alvast bedankt. Groetjes Yvon.