Heeft er iemand ervaring met een leveraandoening bij paard/pony?
Twee jaar geleden is bij een van onze merries vastgesteld dat haar leverwaarden veel te hoog waren. Ze had ook bloedarmoede. Ze heeft toen injecties gehad, vitaminepreparaten en heeft alleen maar lekker buiten mogen lopen. Na een half jaar leek ze weer goed opgeknapt, ben ik weer rustig aan gaan trainen/werken met haar, maar kreeg zelf een ongeluk waardoor zij nog eens 3 maanden vakantie kreeg. Ze zag er goed uit. Eind april dit jaar heeft ze haar veulen gehad. De zwangerschap was zwaar voor haar, erg dik. De bevalling verliep goed en de tijd erna was ze zelf ook in goede doen, zag er geweldig uit, energiek enz. Sinds een maandje echter gaat het weer bergafwaarts. Erg snel vermoeid, bleek tandvlees, op sommige plaatsen valt ze nogal in. Hetzelfde probleem dus. Ik heb erg met haar te doen, wil het zo goed mogelijk voor haar maken dus......als iemand er iets over weet??? Ze hoeft van mij niet meer te werken als dat beter voor haar is, mag gewoon blijven, maar ik vind het erg als ze zich beroerd zou voelen.