Norit aan paarden geven?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Norit aan paarden geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 14:57

Mijn 2 hafjes zijn aan de diarree, denk van het voordroog, het is sinds ze dat eten.
De da is erbij geweest, en die zei ze moeten gewoon eraan wennen.
Nu hoorde ik dat je norit kan geven, klopt dat, en hoeveel?

Annemeik

Re: Norit aan paarden geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:59

Gewoon laten wennen aan het voer, eventueel de voordroog wat mengen met wat minder voedzaam hooi. Veel water geven, weinig tot geen krachtvoer.

Als je norit gaat geven, ben je bezig met symptoom bestrijding, en niet met het originele probleem. Als je dan stopt met de norit, begint het weer van voor af aan.

Kun je niet vragen of ze anders wat minder rijk voer kan krijgen ofzo.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 15:15

nee, alleen dit voer kunnen ze krijgen. Ik heb net wel de norit gehaald, dacht om even wat rust te brengen in de darmen. Maar hoeveel moeten ze ervan hebben? En hoe geef je het

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:20

Ik zou niet aan de norit gaan. Eerder kan je wat stro bijvoeren. Paard gewoon langzaam laten wennen aan het kuil en oppassen dat hij niet uitdroogd.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:24

Volgens mijn DA is Norrit heel slecht voor paarden. Daarnaast moet je er al heel veel van geven wil het echt werken. De dosis is afgestemt op mensen, en als je op het potje kijkt zie je dat mensen er al ruim 12 (dacht ik uit mijn hoofd gezegt) mogen hebben. Dus reken maar uit hoeveel kg een mens weegt en hoeveel kg een paard weegt, en hoeveel een paard dus nodig zou hebben.
Bij de DA kun je wel op recept een paarden norit kopen. Dit is een soort witte krijt drank welke je over het voer moet spuiten. Bij mijn pony heft het geholpen. Koste mij euro 15 voor een halve liter