Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Annesneisje schreef:Ja, maar daar krijgen ze dan toch juist een hooibuik van??
dorientjuh schreef:Ruwvoer mag nooit geminderd worden om af te vallen! (Sowieso trouwens niet.) Onbeperkt ruwvoer is het beste voor elk paard. Ik zou inderdaad minder brok geven en een lage kwaliteit hooi geven. Eventueel kun je een klein deel van het hooi vervangen door tarwestro, hier zit helemaal niks in qua energie.

jesito schreef:Ik vind je pony idd wel wat dik, maar zoals ik al zei eerst minderen met krachtvoer en eventueel beperken in ruwvoer of vervangen voor ruwvoer dat minder dik maakt zoals wat stro mengen ofzo.
Annesneisje schreef:Ik dacht ook dat het gras vanaf nu niet zo veel meer groeit en ook bijna geen voedingswaarde meer heeft?
Vanavond gaan ze terug in de paddock met alleen hooi + liksteen. Het hooi is nu ook bijna op, moet dus binnenkort nieuwe bestellen. Wat kan ik best vragen aan de boer? Is hooi van deze zomer goed of zit daar te veel voedingswaarde in (het zijn van die pakken die je gemakkelijk kan vastnemen met strotouwtjes)? Of wat is de juiste benaming van hooi met lage voedingswaarde (wat ik dus nodig zal hebben)?