Veel plassen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frozen

Veel plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 22:59

ik heb even een vraagje ,een vriendin van mij heeft vandaag een L proef gereden ,het paard is Z1 ..
Dit even voor de duiderlijkheid,want ze had vandaag niet zo goed gereden en geeft het paard min of meer de schuld..
Het paard ging namelijk 5 keer plassen toen hij thuis kwam ,dus volgens haar had hij dus van een volle blaas en ging het daarom niet goed.''
De vorige keer toen hij op wedstijd was ging hij gewoon uitgebreid plassen...
Het paard poept ook heel veel onderweg door de zenuwen...
wie heeft hier ervaring mee? zou die echt zo slecht hebben gelopen door zijn volle blaas? of kan zij gewoon niet rijden?

jesito

Re: Veel plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:43

Dit is een vervelend probleem, want ga zelf maar eens rennen met een volle blaas en door zenuwen moet je vaker plassen.
Wat je zou kunnen doen is stro neer leggen op de trailer of gewoon buiten de trailer en zorgen dat hij daar gaat plassen.
Heel stom maar bij sommige paarden werkt fluiten wel eens.
Ik denk dat dit paard dus echt zo slecht gelopen heeft door de volle blaas, maar zij mag ook wel eens eerst verder kijken dan haar neus lang is.
Dit paard heeft heel nodig gemoeten en misschien zelfs wat buikpijn hierdoor gehad.
Wat je ook kan doen is op ieder concour een stal proberen te regelen waar je een uurtje gebruik van mag maken.
Maar dit is natuurlijk een heel gedoe.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:47

Hoe lang heeft het dier niet kunnen plassen omdat het op een trailer stond? Dat zou ik eerst bij mezelf nagaan. Die van mij plast het liefst of in stal, of op het gras (heel soms in de bak) maar hij moet wel even de rust vinden om te kunnen plassen (het blijft een prive aangelegenheid in zijn ogen Knipoog )

Met een volle blaas lopen is niet lekker, maar als je weet dat je paard niet makkelijk plast op de trailer, zorg dan dat hij wel de gelegenheid krijgt om te plassen voor dat je gaat starten.

Schuld bij het paard leggen is wel erg makkelijk, het dier heeft misschien uren met een volle blaas gelopen omdat hij zo nodig moest.. niet helemaal eerlijk in mijn ogen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 14:43

Ze is der heen wezen lopen ,dat is misschien 15 min stappen..
Dus het paard is niet vervoert in de trailer...