Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ma_rie_tje schreef:onbeperkt ruwvoer geven? misschien overgaan op hooi.
Iets krachtvoer erbij doet soms ook wonderen
ma_rie_tje schreef:in stal zou ik haar niet zetten om eerlijk te zijn, gun haar lekker de mogelijkheid om buiten te staan, en lekker haar gangetje te gaan. Als je het ruwvoer niet kan ophogen, misschien kan je dan 1/2 schep brok over de dag verdelen.
Hier is voordroog iets anders dan hooi. Hooi blijft langer op het land liggen, en voordroog wordt ik plastic gewikkeld (hooi niet).
MysticTinker schreef:Krijgt ze 's avonds ook maar 1 plak? In dat geval zou ik 's avonds wat meer geven zodat ze echt de hele nacht eraan kan eten. Als er 's morgens nog een klein beetje ligt dan weet je dat je genoeg hebt gevoerd![]()
En inderdaad een halve kilo brokjes erbij misschien. Jonge paarden groeien zo hard, die kunnen vaak wel wat extra energie gebruiken om in het groeien te steken.
Die van ons zijn zo'n 2 kilo.
)
Wel enkele uren van tevoren laten weken! Ongemelasseerde bietenpulp is het beste. Verder moet een paard altijd beschikking hebben over een mineralen liksteen.