Wondje dat wildvlees wordt of al is (evt. wegsnijden?)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Viktorien

Wondje dat wildvlees wordt of al is (evt. wegsnijden?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 13:50

Mijn paard heeft zich een paar weken achter aangetikt. Het heelde heel netjes. Een week later had hij het weer open gehaald samen met de achterkant van zijn been (tegen hek geslagen). Groene leem gebruikt en het been is weer netjes. Elke dag de groene leem eraf gespoelt, maar op een gegeven moment kwam er een korstje op de eerste wond dus kon ik de groene leem er niet perfect af krijgen zonder de korst mee te nemen. Dus heb ik laten zitten tot het zelf eraf zou vallen. Dat vond ik te lang duren, dus na twee weken toch maar zelf eraf gehaald. Was een soort geel achtig weefsel/korst. Ik kan de "korst" er niet helemaal afkrijgen dus zit er nog een laagje op. Ik denk dat het ondertussen wildvlees is geworden.
Mijn vraag is nu. Zijn er nu zalfjes die de wond weer schoon kunnen krijgen of dat het komende wildvlees wordt tegen gegaan. Of moet ik het toch weglaten snijden. Hoeveel kost het wegsnijden ongeveer en hoelang duurt het herstel. Want zijn been is net weer mooi slang van het hek-ongeluk en 4 december heb ik een belangrijke wedstrijd. Kan ik het erna ook weg laten snijden?

MaaikeMo

Re: Wondje dat wildvlees wordt of al is (evt. wegsnijden?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:45

er zijn wel middeltjes tegen, maar probeer niet teveel zalfjes enzo, laat het been zichzelf genezen Knipoog

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:11

Het paard van een vriendin van mij had ook een hele diepe wond. eerst groeide er wel wildvlees, maar nu is het helemaal weg!!

Viktorien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 21:45

Slotje.. ik kijk het inderdaad nog even aan. Iedergeval tot na de belangrijke wedstijd anders laat ik het wegsnijden

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:49

Ik zou wel proberen er zo snel mogelijk iets aan te doen, zodat het niet erger wordt. Ik weet hoe snel wildvlees kan groeien. Mijn pony heeft zichzelf een keer opengehaald aan de draad.
Ik heb het wildvlees eerst behandeld met Lotagen-lotion en zalf. Dit is inmiddels niet meer vrij te verkrijgen in Nederland volgens mij. Omdat dit niet snel genoeg ging heb ik verder behandeld met waterstofperoxide. Dit zorgt ervoor dat de wond van binnenuit dichtgroeit.

Misschien is het verstandiger om een DA te raadplegen. Knipoog